بمناسبت هفته پدافند غیرعامل کارگاه آموزشی با حضور معاونین و مدیران ستادی و مناطق در سالن کنفرانس شرکت آبفا گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 07 November 2016
بمناسبت هفته پدافند غیرعامل کارگاه آموزشی با حضور معاونین و مدیران ستادی و مناطق در سالن کنفرانس شرکت آبفا گلستان برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شرکت آبفا گلستان افزود: پدافند غیرعامل گستره وسیعی از اقدامات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و عمرانی را در بر می گیرد و در شرائط حاضر نیز اغلب کشورهای جهان، حتی ممالکی که تاکنون کمترین درگیری نظامی را در تاریخ خود داشته اند با برنامه ریزی اصولی بدنبال طراحی و اجرای برنامه های کلان و یکپارچه پدافند غیر عامل می باشند.

مهندس علیرضا عسگری خاطر نشان کرد: اهداف اصلی پدافند غیر عامل بر محافظت از نیروی انسانی و تاسیسات حیاتی کشور متمرکز می باشد و در طراحی و اجراء باید علاوه بر توجه به مسائل امنیتی و اقتصادی ،افزایش ظرفیت کشور و هزینه های دشمن در مقابله به تهدیدات ،ارتقای توانمندی و آستانه تحمل ملی برا ی برخورد با موقعیت های اضطراری مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: اثر فوری نقصان خدمات آبرسانی در جامعه و بروز مشکلات اجتماعای ناشی از آن، تهیه برنامه های مناسب برای شرایط کمبود آب را لازم و بلکه واجب نموده است.

به گفته وی، امروزه تداوم خدمات آبرسانی در دو شکل کمی و کیفی به یکی از دغدغه های اصلی مدیران مرتبط و نهادهای حاکمیتی تبدیل شده است که تراکم جمعیت در شهرها،افزایش هزینه های طراحی و اجرای پروژه های تامین فتصفیه،انتقال و توزیع آب در بخشهای مختلف و کاهش متوالی منابع مناسب در  دسترس این نگرانی ها را تشدید می نماید.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شرکت آب وفاضلاب استان گلستان تاکید کرد: طرحهای پدافند غیرعامل در حوزه صنعت آب وفاضلاب باید در برگیرنده شناسایی و پیش‌بینی تهدیدات و تبیین تهدید غالب، راه‌های کاهش خطر و مقابله با تهدیدات، بررسی خسارتهای محتمل ناشی از حملات دشمن، راههای کاهش و کنترل خسارتها و راه‌حلهای احیا و بازسازی آسیب‌های وارده باشند.

گفتنی است؛ این کارگاه آموزشی با حضور مهندس پرویز ابراهیمی مشاور پدافند غیر عامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور بمدت یک روز در شرکت آب وفاضلاب استان گلستان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گزارش کملی از مطالعات پدافند غیر عامل و ارتقاء حفاظت و امنیت تاسیسات را ارائه نمود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار