رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از راه اندازی ۲۰ واحد فرآوری زرشک و زعفران در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 03 November 2016

هاشم ولی پور مطلق اظهار کرد: در حال حاضر ۹ واحد درجه بندی و بسته بندی زعفران در خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند.

وی میزان تولید عملی این واحدها را بالغ بر سه هزار و ۱۲۴ تن عنوان کرد و گفت: این واحدها در شهرستان های بیرجند، قاین، طبس، خوسف و فردوس راه اندازی شده است.

سرمایه گذاری ۱۱۵ میلیارد ریالی در واحدهای فرآوری زعفران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از سرمایه گذاری ۱۱۵ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریالی برای راه اندازی این واحدها خبر داد و گفت: با راه اندازی این واحدها برای ۱۱۲ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

ولی پور مطلق با اشاره به رتبه دوم خراسان جنوبی در تولید زعفران کشور، بیان کرد: پیش بینی می شود امسال ۵۶ تن زعفران در استان تولید شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۵ هزار و ۱۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیر کشت زعفران قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین به راه اندازی ۲۵ بارگاه و واحد فراوری زرشک در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ واحد مربوط به بسته بندی، تولید آب و شربت زرشک است.

پیش ببینی برداشت ۱۴ هزار و ۲۶۰ تن زرشک

ولی پور مطلق با بیان اینکه برای راه اندازی این واحدها بالغ بر ۱۸۲ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال هزینه شده است، عنوان داشت: این واحدها زمینه اشتغال ۱۶۸ نفر را فراهم کرده است.

وی از پیش ببینی برداشت ۱۴ هزار و ۲۶۰ تن زرشک در خراسان جنوبی در سال جاری خبر داد و افزود: امسال ۱۴ هزار و ۷۸۰ هکتار از باغهای خراسان جنوبی زیر کاشت زرشک قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۵۰ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان نصیب بهره‌برداران زرشک در خراسان جنوبی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار