مدیر شرکت گردشگری ORIENT EXPRESS در آلمان به همراه ۷ گردشگر آلمانی برای بررسی ظرفیت‌های خراسان جنوبی جهت حضور گردشگران خارجی در فصول مختلف، به این استان سفر کردند.
کد خبر: ۳۲۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 03 November 2016
حسین زارعی که به همراه تعدادی از مدیران و کارشناسان این سازمان در سفری به تهران با مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی کشور و معاونان وی نشست مشترک برگزار کرد اظهار داشت: این جلسه به منظور معرفی فرصتها و پتانسیل های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی و آشنایی بیشتر و تبادل نظر در خصوص موضوع سرمایه گذاری خارجی انجام شد.

وی افزود: در این نشست پس از معرفی مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی توسط معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری، قوانین و مقررات و شیوه‌های اجرائی سرمایه‌گذاری خارجی، تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، فرایند صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین نحوه استفاده از خطوط اعتباری برای طرح‌های غیردولتی و تأمین مالی از مؤسسات توسعه‌ای بین‌المللی توسط مدیرکل و معاونین  سازمان سرمایه گذاری تشریح و تبیین شد.

زارعی عنوان کرد: مدیرکل دفترسرمایه گذاری خارجی در این نشست با تأکید بر ضرورت آشنایی بخشهای مرتبط با موضوع سرمایه‌گذاری خارجی، تدوین فرصتهای سرمایه‌گذاری و تأمین مالی بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه را برای ارتقای سطح دانش علمی و عملی کارشناسان، مدیران و مسئولان  مرتبط را برای توسعه کشور و جذب سرمایه‌های خارجی  مناسب ارزیابی کرد.

دکتر جمالی در همین راستا گفت: اقدام شایسته سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مبنی بر آشنایی با جزییات سرمایه گذاری خارجی که نشان از راسخ بودن عزمشان در توسعه و تحول منطقه‌ای دارد، ستودنی است.

سفر گردشگران آلمانی به خراسان جنوبی

معاون گردشگری سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی خراسان از سفر هارتموت نیمن (مدیر شرکت گردشگری ORIENT EXPRESS در آلمان و نویسنده راهنمای گردشگری ایران به زبان آلمانی) به همراه 7 نفر گردشگر آلمانی و 2 گردشگر ایرانی با هدف بررسی پتانسیلهای استان، برای حضور گردشگران خارجی در فصول مختلف، مخصوصاً فصل برداشت زرشک و زعفران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی؛ عربی افزود: این گروه از تاریخ 10 لغایت 16 آبان ماه سال جاری به این استان سفر می‌کنند و گردشگران در این برنامه که تحت عنوان تور زعفران اجرا می‌شود از جاذبه‌های شاخص شهرستانهای این استان شامل شهرستان‌های فردوس، بشرویه، طبس، سربیشه، درمیان، بیرجند، قاینات و نهبندان بازدید می‌کنند.

وی گفت: این تور توسط شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری پرتو شرق و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی برگزارمی‌شود.

ویترین تولیدات صنایع دستی شهرستان سرایان در دانشگاه فردوسی مشهد

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان با اشاره به لزوم همکاری و افزایش تعامل بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  و دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی گفت: پیشنهاد ایجاد ویترین تولیدات و محصولات صنایع دستی شهرستان سرایان با استقبال دکتر کافی ریاست دانشگاه فردوسی و ریاست دانشکدههای مهندسی و هنر این دانشگاه مواجه شد و به زودی با تعامل سازنده‌ای که با این واحد علمی صورت گرفته گلچینی از محصولات شاخص شهرستان سرایان در این دانشگاه به نمایش در خواهد آمد.

محمد عرب افزود: این اقدام می‌تواند برای معرفی بهتر تولیدات و ایجاد بازار فروش و رونق گردشگری منطقه مفید باشد و اگر دانشجویی از این محصولات خریداری کند از آنجائی که دانشجویان در بین افراد خانواده و فامیل از موقعیت برجسته فکری و اجتماعی برخوردار هستند سایرین نیز این محصولات را خریداری می‌کنند و همچنین برپایی این ویترینهای نمایشی صنایع دستی می‌تواند باعث علاقه‌مندی افراد برای ورود به رشته‌های مختلف صنایع دستی شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راههای آشنایی دانشجویان و قشر فرهیخته جامعه با فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی آشنایی آنها با صنایع دستی و هنرهای سنتی است و ضمن اینکه صنایع دستی می‌تواند انتقال دهنده فرهنگ و تمدن ایران زمین به کشورهای مختلف باشد، یکی از جاذبه های گردشگری در کشور است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار