مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن کرمانشاه مطرح کرد
مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه از ثبت‌نام بیش از 20 درصد از جمعیت این استان در طرح سرشماری به روش اینترنتی خبر داد و گفت: با توجه به هدف 35 درصدی تعریف شده در کشور، این نسبت در حدود 28 درصد است.
کد خبر: ۳۱۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 18 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،طهمورث الیاسی با بیان اینکه امروز پایان سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 به روش اینترنتی است، اظهار داشت: سرشماری یکی از کامل‌ترین و موثرترین روش برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای برنامه‌ریزی کشور محسوب می‌شود.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه ادامه داد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن شمارش تمامی افرادی است که در کشور زندگی می‌کنند و اطلاعات جمعیت‌شناختی در مورد خصوصیات هر یک از افراد به طور جداگانه به دست می‌آید.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در بعضی از سرشماری‌های عمومی نفوس علاوه بر تعداد افراد و ثبت خصوصیات آن‌ها اطلاعاتی نیز در خصوص مسکن خانواده‌ها و نوع بیمه آن‌ها جمع‌آوری می‌شود که به آن سرشماری عمومی نفوس ومسکن می‌گویند.

الیاسی با بیان اینکه در گذشته سرشماری‌ها هر 10 سال یک‌بار انجام می‌شد، ادامه داد: اکنون سرشماری هر پنج سال یک‌بار انجام می‌شود و در سرشماری عمومی نفوس و مسکن داده‌ها و اطلاعات پایه‌ای درخصوص تعداد‌، ساختار، ویژگی‌های عمده افراد جامعه و واحدهای مسکونی جمع‌آوری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه بیان کرد: نتایج حاصل از سرشماری عمومی نفوس و مسکن می‌تواند تصویری از وضع کل جمعیت، نیازمندی‌ها، توانایی‌های آن و واحدهای مسکونی در کشور برای برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران، سیاست‌گذاران، پژوهشگران و سایر کاربران ترسیم کند و براساس آن تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور به سمت وضعیت مطلوب پیش رود، لذا مسیر تحولات در آینده تا حدودی پیش‌بینی می‌شود.

وی به ثبت‌نام بیش از 7 میلیون خانوار در کشور، جمعیتی در حدود 23 میلیون نفر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش خود‌اظهاری اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه با توجه به میزان جمعیت مردم و ثبت‌نامی که صورت گرفته بیش از 122 هزار خانوار در سرشماری به روش اینترنتی شرکت کرده‌اند که آماری در حدود 400 هزار نفر را پوشش می‌دهد، البته این آمار روزانه افزایش پیدا می‌کند.

الیاسی با بیان اینکه تا‌کنون حدود بیش از 20 درصد از جمعیت و خانوارها استان در طرح سرشماری به روش خود‌تکمیلی شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: این نسبت در کشور حدود 28 درصد است، اما هدفی که در کشور تعریف شده 35 درصد است.

این مسؤول افزود: رتبه‌های شهرستا‌های پاوه،گیلان‌غرب، قصرشیرین و کرمانشاه به ترتیب نخست، دوم، سوم و چهارم از لحاظ مشارکت مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 به روش اینترنتی است.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه  میزان مشارکت و همراهی مردم را با توجه با اینکه این سرشماری نخستین بار بود که در کشور به روش اینترنتی و خودتکمیلی اجرا شد خوب توصیف کرد و متذکر شد:  انتظار داریم از مردم فهیم استان در ساعاتی که فرصت باقی‌مانده است به سایت سرشماری 95 www.sarshomari95.ir مراجعه کنند و ثبت‌نام کنند تا به هدف تعریف شده کشوری برسیم.

وی یادآور شد: مردم برای دریافت جوایزی به صورت قرعه‌کشی از مرکز آمار کدرهگیری 12 رقمی خود را به شماره 300000 پیامک کنند.

الیاسی از شروع مرحله دوم سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 همزمان با سراسر کشور در 28 مهرماه لغایت 28 آبان‌ماه خبر داد و گفت: ماموران آمارگیر با لباس‌های مشخص، کارت شناسایی و تبلت برای ثبت اطلاعات خانوارها به درب منازل مراجعه می‌کنند.

این مسؤول از خانوارهایی که در مرحله اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند خواست تنها کد آماری را به ماموران ارائه دهند و در صورتی که مناطق شهرداری خود را اشتباه ثبت کرده باشند لازم است به سوالات ماموران پاسخ دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه وظیفه قانونی هر شهروند را همکاری با ماموران آمارگیر دانست و افزود: این اطلاعات محرمانه است و تنها برای سیاست‌گذاری‌های کلان کشوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار