فرماندار بافق با بیان اینکه این شهرستان طی سه سال گذشته رشد پنج برابری در جذب گردشگر داخلی و خارجی داشته گفت: بافق در اینده نزدیک به قطب گردشگری استان یزد تبدیل می شود.
کد خبر: ۳۰۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 03 October 2016
به گزارش تابناک یزد،سید مهدی طلایی مقدم  با بیان اینکه گردشگری محور توسعه است اظهار داشت: این شهرستان از ظرفیت ها و موقعیت های بسیار ارزشمندی برخوردار است و در برنامه چشم انداز توسعه شهرستان بافق صنعت گردشگری محور برنامه های افق 1404 قرار گرفته است.
فرماندار بافق از این شهرستان به عنوان دیار مردمان شجاع با بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی یاد کرد و افزود: بافق جزء اولین شهرستان های استان یزد است که توانسته با ظرفیت های موجود و خودباوری و همت مردمانش به رشد قابل توجه در صنعت گردشگری برسد.
وی امام زاده عبدا... بن موسی الکاظم (ع) را محور برنامه های گردشگری بافق خواند و بیان کرد:مسجد جامع با معماری کم نظیر، بقعه پیر مراد، میدان خان، پیر و روستای هدف گردشگری قطرم، قلعه تاریخی باقرآباد، شن های روان و تلماسه های بکر و چشم نواز صادق آباد،، مجموعه تفرجگاهی آبشار و دریاچه مصنوعی آهنشهر، درخت چنار کهنسال باجگان، کوه حفاظت شده بافق با گونه های نادر جانوری به ویژه زیستگاه یوز آسیایی مجموعه ای از جاذبه های توریستی است که این شهرستان را در زمره مناطق مهمان پذیر و هدف گردشگران قرار داده است.
طلایی مقدم ، قرار گرفتن این شهر بر سر چهار راه ریلی کشور، صنایع جوار ریلی و جوار معدنی، کشاورزی با محوریت نخیلات و پرورش آبزیان را برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مناسب و ایده آل دانست.
فرماندار بافق ادامه داد: زیر ساخت و سرمایه گذاری های لازم در این شهر به منظور جذب توریست مهیا است و بافق از سال 96 طعم شیرین اقتصاد گردشگری را خواهد چشید.
وی ضمن تشکر ازهمراهی امام جمعه، مسئولان ادارات و ارگان های و همچنین خبرنگاران شهرستان بافق تصریح کرد: نقش اصحاب رسانه در معرفی جاذبه های طبیعی، فرهنگی،آثار و بناهای تاریخی کاملا مشهود است و خبرنگاران در ایفای این نقش مهم و شناساندن ظرفیت های منطقه کمک شایانی را انجام دادند.
شهرستان بافق دارای 200 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که از این تعداد 73 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار