در مراسمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی بافق معرفی شد.
کد خبر: ۳۰۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 01 October 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد مهدی شرافت  با حضور در بافق لیلا رنجبر را به عنوان سرپرست جدید میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان معرفی و از زحمات علی اکبر قانعی مدیر پیشین تقدیر کرد.
به گزارش ایرنا، مبحث گردشگری این روزها در بافق از محورهای توسعه به شمار می آید و خبرنگاران و صاحبان اندیشه و قلم بر آن شدند تا ظرفیت ها و آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی این شهرستان را به هموطنان ایرانی معرفی کنند تا صنعت گردشگری بافق از حالت رکود خارج و به پویایی و بالندگی برسد.
بناهای مذهبی کم نظیر همچون امام زاده عبدالله و مسجد جامع، آثار تاریخی منحصر به فرد مانند قلعه باقر آباد، پیر مراد، میدان خان، پیر قطرم، جاذبه های طبیعی مثل چشم انداز زیبای تلماسه های بکر صادق، روستای جذاب قطرم و چنار کهنسال باجگان، مجموعه دیدنی پارک آبشار و جشنواره های برگزار شده در آن، دریاچه مصنوعی آهنشهر، صنایع معدنی و جوار معدنی، کوه حفاظت شده بافق با گونه های نادر جانوری و دهها اثر چشم نواز دیگر آغوش خود را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران گشوده است.
به گفته فرماندار بافق چنانچه این آثار و صنایع دستی که عمدتا مواد اولیه آنها از درخت خرما تامین می شود از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه معرفی شود و مسوولان ذیربط هم فضای مناسب اقامتی و رفاهی را فراهم کنند این شهرستان ظرفیت این را دارد که به قطب گردشگری استان یزد تبدیل شود.
سید مهدی طلایی مقدم افزود: بافق بر سر چهار راه ریلی کشور قرار دارد و گردشگران می توانند با ایمن ترین وسیله نقلیه به شهرستان بافق سفر کرده و از مکان ها و جاذبه های تاریخی و طبیعی آن دیدن کنند.
وی خاطر نشان کرد: رونق گردشگری یکی از مقوله های چشم انداز توسعه و افق 1404 شهرستان بافق است که همگان باید تلاش کنند تا این امر که از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است،محقق شود.
طلایی مقدم با بیان اینکه گردشگری بافق نسبت به پنج سال گذشته قابل مقایسه نیست خاطر نشان کرد: گردشگران نوروزی و تابستانی امسال نسبت به سالهای قبل از 10 برابر هم فراتر رفته و همچنان رو به افزایش است به طوریکه سال گذشته دو گردشگر اروپایی از شهر بافق و روستای قطرم این شهرستان بازدید کردند.
شهرستان بافق دارای 200 اثر تاریخی و طبیعی است که از این تعداد ، 73 اثر درفهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار