اخبار کوتاه استان خراسان جنوبی
بررسی مشکلات تعاون‌گران فردوس، انتصاب بخشداران فردوس و سده و بررسی وضعیت گارزرسانی به خراسان جنوبی با حضور مشاور وزیر نفت از مهم‌ترین اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۲۹۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷ 07 September 2016

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فردوس، نماینده تعاونی‌های مصرف فردوس در ستاد تعاون این شهرستان اظهار داشت: هیچ گونه حمایت دولتی از تعاونی‌های مصرف نمی‌شود و علاوه بر آن اداره مالیات با وضع مالیاتهای سنگین برخی فروشگاه‌های تعاونی که اجناس را ارزان به مردم می‌دهند را در آستانه تعطیلی قرار داده‌اند.

محمدحسین باکمال تصریح کرد: شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی، سرمایه نقدی در اتحادیه تعاونیها در خراسان رضوی قبل از الحاق دارد که عودت داده نمی‌شود و اکنون نیز با داشتن سرمایه در اتحادیه تعاونیهای استان خدمات خاصی ارائه نمی‌شود.

وی با انتقاد از دوگانگی بین بخشی بیان کرد: براساس بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تعاونی‌ها مشمول قوانین اتاق اصناف و مجوز پروانه کسب نمی‌شوند اما از طرف دیگر ما را مجبور می‌کنند که باید پروانه کسب داشته باشید.

شاهی به نمایندگی از تعاونی‌های مسکن شهرستان گفت: ارزان‌ترین مصالح را خریداری و برای اعضا خانه می‌سازیم اما به دلیل مالیات سنگین و ارزش افزوده‌ای که از ما می‌گیرند عملاً قیمت تمام شده واحدهای مسکونی گران در می‌آید و انتقاد و اعتراض مردم را به دنبال دارد.

وی خواستار تسهیل قانون برای گرفتن اسناد مالکیت منازل مسکونی تعاونیهای شد و تأکید کرد: بسیاری از مشکلات با تغییر قانون حل می‌شود و مسئولان مربوطه باید در تهران و یا از طریق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کنند.

انتصاب بخشداران مرکزی فردوس و سده

در حکمی از سوی استاندار خراسان جنوبی سلمان شبانی به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان فردوس و محمدحسین بیکی به عنوان بخشدار سده از توابع شهرستان قاینات منصوب شد.

استاندار خراسان جنوبی در احکام این بخشداران اظهار امیدواری کرده بتوانید با توکل به خداوند متعال در چارچوب وظایف مصوب در راستای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای"مدظله العالی"و سیاستهای دولت تدبیر و امید موفق و موید باشید.

وضعیت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان بررسی شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با حضور مشاور وزیر نفت و جمعی از مدیران استانی و شرکتهای گاز و فرآورده‌های نفتی وضعیت گازرسانی به صنایع، شهرها و روستاهای استان بررسی شد.

فرشید دشتی هدف از برگزاری این نشست را بررسی وضعیت گازرسانی به صنایع و روستاهای فاقد گاز استان بیان کرد.

مشاور وزیر نفت نیز گفت: هدف از تشکیل این جلسات در سطح استانها جمع‌بندی گزارشات مربوط به موانع و مشکلات مرتبط با گازرسانی و جایگزین کردن گاز طبیعی به جای سوخت مایع است.

محمود آستانه افزود: ارائه گزارش به مقام عالی وزارت و برنامه‌ریزی و پیگیری لازم برای بررسی توسعه گازرسانی در بخشهای صنایع، شهری و روستاها به منظور بهره‌مندی از گاز و کاهش مصرف سوخت مایع از دیگر اهداف تشکیل این جلسه است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار