برای اولین بار صورت می‌گیرد؛
مدیرکل دامپزشکی استان خراسان‌جنوبی، گفت: دامپزشکی استان توانست برای اولین بار پروانه کد IR را دریافت کند.
کد خبر: ۲۸۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 31 August 2016

 علیرضا رفیعی‌پور مدیرکل این مجموعه با اشاره به اینکه برای اولین بار یکی از کشتارگاه‌های طیور استان کد IRرا دریافت می‌کند، اظهار کرد: این استان جزء هفت استان کشور بوده که این کد را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه تنها راه تولید و اشتغال پایدار، در توسعه پایدار خواهد بود، ادامه داد: 303 آیتم ممیزی را باید یک شرکت یا کارخانه انجام دهد تا پس از بازدید کارشناسان بین المللی بتواند این کد را دریافت کند.

مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: مبلغ 40 میلیارد ریال هزینه خرید تجهیزات این کشتارگاه بوده و هزینه‌های جانبی، افزایش ساختمان برابر 50 میلیارد ریال رقم خورده است.

رفیعی‌پور بیان کرد: در حال حاضر این خط کشتارگاه ساعتی 4هزار قطعه تولید داشته که با توجه به این میزان امکان صادرات نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌های مهم دامپزشکی مستمر بوده و محدودیتی در آن وجود ندارد، عنوان کرد: این سازمان با فعالیت 3 هزار و 500 واحد دامی همچنین با بیش از 10 هزار تن محصولات دامی در استان به صورت شبانه‌روزی به حراست این واحد‌ها و محصولات دامی می‌پردازد.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اقدامات لازم برای اخذ این کد، تصریح کرد: برای گرفتن کد بین المللی باید علاوه بر رعایت303 آیتم، پروانه‌های HACCP،را نیز این سازمان دریافت کند.

رفیعی‌پور با بیان اینکه همچنین در حال حاضر یک کشتارگاه دیگر و دو کارخانه خوراک طیور در استان در مسیر دریافت و اخذ کد IR هستند، گفت: فرآیند صدور کد IR یک فرآیند سخت بوده و از فروردین‌ماه سال گذشته اخذ این کد برای صادرات جزو الزامات دامپزشکی کشور به شمار می‌رود و تاکنون تنها هفت استان کشور توانسته‌اند این کد را دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار