دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی:
دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی گفت: نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی"امید" و بازی‌های بومی و محلی دهیاری‌های بخش مرکزی بیرجند گرامیداشت هفته دولت با حضور 250 ورزشکار از 20 روستای شهرستان بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 29 August 2016
علیرضا چاجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: به منظور گرامیداشت شهدای هفته دولت، ایجاد شور و نشاط اجتماعی احیاء و ترویج ورزش‌های سنتی، نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی "امید" و مسابقات بازی‌های بومی و محلی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان بیرجند برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره 250 ورزشکار از 20 روستای بیرجند در سه بخش بازی‌های بومی محلی، جشنواره غذاهای سنتی و جشنواره نقاشی با موضوع «روستای سالم» و مسابقات ورزش‌های کلاسیک در اردوگاه تفریحی ورزشی کاریز نوفرست با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی تصریح کرد: حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، توسعه و رونق‌بخشی ورزش‌های سنتی که ریشه در فرهنگ ملی دارند و به فراموشی می‌گرایند از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است که می‌تواند به افزایش نشاط در بین جوانان روستایی کمک کند.

چاجی با اشاره به نتایج مسابقات نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی "امید شهرستان بیرجند افزود: در بخش تیمی مسابقات بازی‌های بومی محلی این جشنواره دهیاری هاونان بر سکوی قهرمانی ایستاد، حاجی‌آباد نایب قهرمان شد و شکراب مقام سوم رقابت‌ها را از آن خود کرد.

وی در ارتباط با جشنواره غذاهای سنتی شهرستان بیرجند تصریح کرد: بانوان هر یک از روستاهای شرکت کننده در این جشنواره نسبت به معرفی تعدادی از غذاهای بومی منطقه خود اقدام کردند و صنایع دستی و میراث فرهنگی روستایشان را در معرض دید عموم گذاشتند که در مراسم اختتامیه با اهدای لوح سپاس مورد تجلیل واقع شدند.

دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با حضور عشایر روستای میریک در جشنواره غذا با برپایی سیاه چادر و رقص محلی و پذیرایی بازدیدکنندگان با دوغ محلی بر جذابیت جشنواره غذا افزوده شد.

چاجی یادآور شد: جشنواره نقاشی ویژه نوجوانان زیر 12 سال روستاهای بخش مرکزی نیز با موضوع "روستای سالم" برگزار شد که پس از رقابت بیش از 50 نونهال دختر و پسر بنا به رأی کمیته داوری مسابقه، امید طاهری از روستای امیرآباد به عنوان نقاشی برتر انتخاب شد و از تمامی شرکت کنندگان با اهدای جوایز تجلیل به عمل آمد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی این جشنواره گفت: عباس دستگردی قهرمان و جواد نیکدل نایب قهرمان شد و محمد مرکی در جایگاه سوم ایستاد.

دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در رشته طناب‌کشی جشنواره تیم روستای شکراب رتبه نخست را کسب کرد، تیم روستای هاونان مقام دوم را بدست آورد و تیم روستای مهمویی در جایگاه سوم قرار گرفت.

چاجی با بیان اینکه در رشته هفت‌سنگ نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی"امید" شهرستان بیرجند 20 تیم روستایی از 6 دهستان شرکت داشتند، گفت: تیم روستای حاجی‌آباد قهرمان شد، تیم نوفرست نایب قهرمانی را بدست آورد و تیم روستای آسو به مقام سوم رضایت داد.

وی یادآور شد: در رشته تنیس روی میز امیر علی چهکندی رتبه نخست را کسب کرد، محمد رضا امیرآبادی‍‌زاده نایب قهرمان شد و سعید مزاری در جایگاه سوم قرار گرفت.

دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی اظهار داشت: در رشته دارت جشنواره نیز علیرضا هاونگی، احمد علیزاده و مهران خرمی مقا‌م‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

چاجی افزود: در مدت دو روز برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی "امید" و مسابقات بازی‌های بومی و محلی روستاهای بخش مرکزی شهرستان بیرجند تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی، معاون صندوق توسعه و کارآفرینی امید کشور و  فرماندار بیرجند از نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای سنتی و مسابقات ورزشی بازدید و در آیین اختتامیه جشنواره نیز حضور داشتند.

وی اذعان داشت: جشنواره فرهنگی و ورزشی "امید" شهرستان بیرجند با مشارکت فرمانداری، بخشداری بخش مرکزی و هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند برگزار شد و از  تمامی دهیاران حاضر با لوح سپاس و تندیس جشنواره تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است: در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی "امید" و مسابقات بازی‌های بومی و محلی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان بیرجند با حضور فرماندار و معاونان فرمانداری و بخشدار بخش مرکزی بیرجند، مسؤول تربیت بدنی آموزش و پرورش بیرجند، دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و رئیس هیأت بیرجند از تیم‌های برتر با کاپ قهرمانی و هدایای نقدی تجلیل به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار