عملیات اجرایی ساخت هشتادمین زورخانه استان یزد و ششمین زورخانه شهرستان مهریز در دهه کرامت با حضور خادمان حضرت امام رضا (ع) آغاز شد.
کد خبر: ۲۷۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 12 August 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای مهریز در آیین آغاز ساخت این زورخانه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت دهه کرامت و درآستانه میلاد مبارک حضرت ثامن الحجج (ع)، عملیات ساخت زورخانه جدید در روستای مهدی بهادران از توابع بخش مرکزی مهریز آغاز شد .
سیدمهدی طباطبایی نام این زورخانه را حضرت موسی ابن جعفرباب الحوائج (ع) عنوان کرد و افزود: این زورخانه در زمینی به وسعت حدود 400 مترمربع که توسط شورای محل وهیات امنا تعزیه امام حسین(ع) دهستان بهادران اهدا شده ساخته می شود.
وی ادامه داد: ساخت زورخانه در مناطق روستایی در بخش مرکزی مهریز با همکاری خیران و پیگیری دهیاران و شوراهای اسلامی و همت و همیاری مسئولان اجرایی و ورزشی این شهرستان پیگیری می شود .
طباطبایی از فعالیت 300 باستانی کار در مهریز خبرداد و افزود: بر اساس مقررات و با حمایت هیات باستانی استان یزد، تاکنون 200 نفر از باستانی کاران مهریزی طبق مقررات فدراسیون رتبه بندی شده اند .
وی ادامه داد: هنوز کار رتبه بندی حدود 120 باستانی کار فعال این شهرستان باقی مانده که پرونده آنها تکمیل و برای بررسی و اقدام به کمیسیون رتبه بندی استان و سپس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور ارسال شده است .
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای مهریز ادامه داد: هم اکنون شش گود زورخانه در پنج محل در شهر و مناطق روستایی شامل زورخانه های بغداد آباد، مهرپادین، مزویر آباد، خورمیزعلیا و سفلی و عصت آباد وجود دارد .
طباطبایی گفت: افزون بر 300 باستانی کار از شش سال تا 70 سال سن در طول سال بصورت منظم و مستمر با مراجعه به زورخانه های زیرپوشش این هیات در برنامه های فرهنگی و ورزشی رشته ورزش باستانی فعالیت می کنند .
این مسئول خاطر نشان کرد: تاکنون برای ساخت و تجهیز زورخانه های شهرستان مهریز در مجموع افزون بر چهارمیلیارد ریال توسط خیران کمک مالی شده است.
طباطبایی از همکاری فرماندار و سایر مسئولان و رسانه های گروهی در انعکاس برنامه و پیگیری مسائل این ورزش در شهرستان مهریز قدردانی کرد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار