مدیر‌کل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: به‌منظور ساماندهی و دریافت بانک اطلاعاتی زائران کربلا در ایام اربعین سامانه سماح از نیمه دوم مرداد‌ماه فعال می‌شود.
کد خبر: ۲۶۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 01 August 2016
ابوالفضل نوفرستی، مدیر‌کل حج و زیارت خراسان جنوبی امروز ۱۱ مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: براساس آمار و اطلاعات خراسان جنوبی بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی و هرمزگان بیشترین زائر عتبات عالیات را به خود اختصاص داده و اگر به نسبت جمعیت ارزیابی کنیم، خراسان جنوبی بیشترین میزان زائر به عتبات را دارا است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال یک پرواز در هفته به عتبات اعزام شده که در هر پرواز  ۳ تا ۴ کاروان حضور دارند و به صورت زمینی نیز هر هفته ۹ کاروان از خراسان جنوبی به عتبات اعزام شده که این تعداد زائر با توجه به محرومییت استان نشان روح دینداری مردم این دیار است.

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در خراسان جنوبی با همکاری نهادهای امنیتی، انتظامی و قضای توانستیم مانع فعالیت ۹ نفر از کسانی شویم که به صورت غیر قانونی مردم را به عتبات اعزام می‌کردند که مشکلات امنیتی، اخلاقی و مالی بسیاری داشت.

نوفرستی با اشاره به اینکه برای ساماندهی و دریافت بانک اطلاعاتی زائران کربلا در ایام اربعین سامانه سماح از نیمه دوم مرداد ماه فعال می شود، ادامه داد: امسال زیارت کربلا در ایام اربعین تنها به کسانی مجوز داده می‌شود که در این سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: تشکیل بانک اطلاعاتی، تسهیل دریافت روادید عراق، جلوگیری ازفعالیت افراد غیر مجاز، سهمیه‌بندی و کنترل اعزام متقاضیان و ارائه خدمات توسط دستگاه‌های همکار در این امر مانند شرکت بیمه از جمله اهداف راه‌اندازی سامانه سماح است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: سال گذشته حدود ۱۲ هزار نفر از خراسان جنوبی در همایش بزرگ پیاده روی اربعین شرکت داشتند و با توجه به مراجعاتی که به دفاتر زیارتی می‌شود، امسال این تعداد به حدود ۱۶ هزار زائر خواهد رسید.

نوفرستی اظهار کرد: به زائران مشتاق زیارت کربلا در ایام اربعین توصیه می‌شود از الان نسبت به تهیه گذرنامه اقدام کنند، چرا که ممکن است در ایام نزدیک اربعین به علت ترافیک تقاضا با مشکل مواجه شوند و گذرنامه در زمان لازم به دستشان نرسد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بخشی از زائران کشور افغانستان و پاکستان از استان خراسان جنوبی عبور خواهند کرد در سطح استان برنامه‌ریزی شده موکب‌هایی برای پذیرایی از آن برپا شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار