مدیرکل استاندارد استان همدان از تدوین و تجدیدنظر ۲۰۱ مورد استاندارد ملی طی سال جاری در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 28 June 2016
مدیرکل استاندارد استان همدان از تدوین و تجدیدنظر ۲۰۱ مورد استاندارد ملی طی سال جاری در استان همدان خبر داد.

به گزارش  مهر، سیدسعید میرنظامی‌مدنی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه پایش عملکرد اداره کل استاندارد استان همدان با اشاره به عملکرد سال گذشته اظهار داشت: طی سال گذشته ۴۶۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط اداره کل استاندار استان همدان برای محصولات تولیدی استان صادر و تمدید شده است.

میرنظامی‌مدنی بابیان اینکه در سال ۹۵ صدور و تمدید  ۲۲۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد در دستور کار اداره استاندارد است، یادآور شد: از این میزان ۹۲ مورد تمدید و صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در ۳ ماهه ابتدای سالجاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه استاندارد عامل تضمین سلامت و پیشرفت جامعه است، اظهار داشت: طی سال گذشته در راستای انجام طرح «طاها» ۷ هزار و ۴۸۲ مورد بازرسی و نمونه برداری از کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری موجود در واحدهای صنفی، انبارها و مراکز توزیع انجام‌ شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان افزود: همچنین در سه ماهه ابتدای سالجاری ۶۶ مورد بازرسی و نمونه برداری از سطح بازار انجام شده است.

وی با بیان اینکه تحقق کیفیت مطلوب در بازار طلا و جواهر استان همدان در دستور کار اداره کل استاندارد است، گفت: در سال گذشته  ۲۷۱ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای صنفی عرضه‌کننده طلا و جواهر در همدان و شهرستان ملایر انجام شده است.

میرنظامی مدنی با تاکید بر اینکه فروشندگان طلا و جواهر مجاز به فروش مصنوعات طلا خارج از عیار رسمی کشور، طلای خارجی و طلای فاقد کد شناسایی سازنده نیستند، گفت: عیارهای رسمی تعریف شده برای طلا، عیار ۷۵۰، ۸۳۳ و ۹۱۶ است و هرگونه تخلف در عیار طلاهای عرضه شده در بازار باعث ارجاع سازنده آن مصنوع به تعزیرات و دادگاه خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان در ادامه به صدور ۲۸ گواهینامه انطباق وارداتی در سال ۹۴ اشاره و عنوان کرد: اقلام وارداتی شامل قطعات منفصله سر شیلنگ ترمز خودرو، تبلت، مواد اولیه رنگ نساجی، مخزن آب و پرژکتور سینما توگرافی بوده است که از کشورهای ایتالیا، چین، هند و ترکیه وارد کشور شده اند.

میرنظامی‌مدنی همچنین از ۱۷ هزار و ۷۷۰ نفر ساعت آموزش برون سازمانی از جمله آموزش مدیران کنترل کیفیت، آموزش کشاورزی استاندارد به زنان، آموزش کارشناسان استاندارد در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در سه ماهه ابتدایی سالجاری نیز ۲ هزار و ۷۴ نفر ساعت آموزش برون سازمانی توسط این اداره کل انجام شده است.

 وی بیان داشت: ۵۲ مورد انجام پژوهش و تحقیق در مورد تدوین استاندارد ملی در سال ۹۴ در اداره کل استاندارد همدان صورت گرفت که تمام ۵۲ مورد تصویب و نهایی شده و به عنوان استاندارد ملی به ثبت رسیده است.

وی از تجدیدنظر و تدوین ۲۰۱ مورد استاندارد ملی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: با توجه به دیر بازده بودن کار پژوهشی، نتایج آن در پایان سال مشخص می‌شود که امید است امسال نیز به طور کامل محقق شود.

میرنظامی‌مدنی از دیگر اقدامات سال گذشته را بازرسی و آزمون چهار هزار و ۵۱۰ مورد وسایل توزین و سنجش سبک مشمول استاندارد اجباری اشاره و عنوان کرد: پنج هزار و ۱۷۵ مورد بازرسی و آزمون وسایل توزین و سنجش سبک در سال ۹۵ در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است که از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و ۴۲۱ مورد بازرسی انجام شده است.

وی از دو هزار و ۳۶۰ مورد بازرسی و آزمون از نازل‌های عرضه سوخت مایع در سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: دو هزار و ۶۷ مورد بازرسی و آزمون نازل های عرضه سوخت مایع نیز در سال ۹۵ در دستور کار قرار گرفته است که از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۰۶  مورد انجام شده است.

وی ادامه داد: به دنبال بازرسی و آزمون‌هاي صورت گرفته از باسكول‌هاي وسايل نقليه چرخدار جاده‌ای استان در سال ۹۴، صحت كار ۲۴۲ باسكول تاييد شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان بیان داشت: همچنین از برنامه  ۲۶۵ مورد بازرسی و آزمون باسكول‌هاي وسايل نقليه چرخدار جاده‌ای استان در سال ۹۵، از ابتدای سالجاری تاکنون ۹۵ مورد بازرسی و آزمون انجام شده است.

مدیر کل استاندارد استان همدان با بیان اینکه رعایت استانداردها و اهمیت به تولید کالای داخلی با کیفیت مناسب و قابل پذیرش مصرف کننده از عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: در راستای آموزش و فرهنگسازی استاندارد این اداره کل در سال گذشته نسبت به تولید ۳۰۹ برنامه دیداری و شنیداری، ۵۱ مورد تبلیغات محیطی و ۱۴ مورد تولید بسته های آموزشی ترویجی اقدام نموده است.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار