مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان گفت: یک باب مدرسه ۹ کلاسه روستای لامیان که توسط بنیاد برکت تأمین اعتبارشده و ساخت توسط نوسازی انجام می‌شود در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۲۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 09 May 2016
مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان گفت: یک باب مدرسه ۹ کلاسه روستای لامیان که توسط بنیاد برکت تأمین اعتبارشده و ساخت توسط نوسازی انجام می‌شود در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گزارش کمیته فرهنگی و تبلیغی هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، فرزاد تیموری در آئین برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز منطقه قلقلرود با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش یکی از کلیدی‌ترین ارگان‌های کشور است، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش وظیفه تربیت، آموزش‌وپرورش نسل آینده را به عهده دارد.

وی افزود: تمامی دست‌اندرکاران نظام اسلامی، دولت و مجلس و ... نظر ویژه‌ای به آموزش‌وپرورش دارند و برای احداث و تعمیر مدارس اعتبارات مناسبی را پیش‌بینی کرده است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان اضافه کرد: یکی از دستگاه‌هایی که اعتبارات خوبی به آن تعلق می‌گیرد نوسازی مدارس است که در بودجه سال ۹۴ و ۹۵ به این سازمان دو بودجه ملی در نظر گرفته شد که بودجه نخست برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی بود که سال گذشته اعتبار خوبی به استان اختصاص یافت و بخاری‌های نفتی و گازی به پکیج تبدیل شدند.

وی ادامه داد: بودجه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس با دو شاخص درصد جمعیت دانش‌آموزی و محرومیت تخصیص یافت.

تیموری به بودجه دوم اشاره کرد و یادآور شد: بودجه دوم به بحث تخریب و بازسازی مدارس غیر مقاوم اختصاص یافت که از این محل در هفته دولت سال جاری یک باب مدرسه افتتاح می‌شود.

وی در ادامه به برخی دیگر از پروژه‌های شهرستان تویسرکان اشاره کرد و گفت: تکمیل هنرستان فرسفج، تخریب و بازسازی مدرسه دریکی از روستاهای شهرستان را در سال ۹۵ انجام می‌دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه در سطح استان همدان بیش از ۱۲ هزار کلاس درس و ۲٬۴۰۰ مدرسه داریم، عنوان کرد: اعتبارات برای مدارس کافی نیست و ما نیازمند خیرین هستیم و باید آنها کمک کنند.

وی بیان کرد: در استان همدان ۶۶۸ خیر مدرسه‌ساز داریم که تاکنون ۱٬۳۸۸ مترمربع فضای آموزشی با ۱۶۷ هزار مترمربع ساخته و تحویل‌شده است.

تیموری افزود: یک باب مدرسه ۹ کلاسه روستای لامیان که توسط بنیاد برکت تأمین اعتبارشده و ساخت توسط نوسازی انجام می‌شود در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 

پایان‌بخش این مراسم تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز منطقه قلقلرود با اهدای لوح تقدیر بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار