۶۷۵ خیر در استان همدان به امر مدرسه سازی کمک می‌کنند و تاکنون ۱۲۰ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.
کد خبر: ۲۲۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 09 May 2016
دبیر هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان گفت: ۶۷۵ خیر در استان همدان به امر مدرسه سازی کمک می‌کنند و تاکنون ۱۲۰ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

به گزارش مهر، جعفر غفوریان صبح دوشنبه در جشنواره خیرین بخش قهاوند با بیان اینکه جشنواره خیرین مدرسه ساز از سال ۱۳۷۷ در کشور برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این جشنواره‌ها تقدیر از عملکرد کسانی است که در راستای تعلیم و تربیت فرزندان جامعه با انفاق اموال خود به ساخت فضاهای آموزشی کمک می‌کنند.

معاون جذب مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه ۶۷۵ خیر در استان همدان به امر مدرسه سازی کمک می‌کنند، عنوان کرد: تاکنون ۱۲۰ کلاس درس در استان توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

غفوریان با بیان اینکه کار بزرگی که خیرین مدرسه ساز انجام می‌دهند را نمی‌توان با خط کش‌های مهندسی اندازه گیری کرد، گفت: ارزش کار خیران ماندگار است و قابل ارزشگذاری نیست.

وی با بیان اینکه مدرسه میراثی ماندگار است، عنوان کرد: اداره کل نوسازی مدارس متولی ساخت و ساز و تعمیر مدرسه است و تاکنون  ۱۲۳ میلیارد تومان در جشنواره های خیرین مدرسه ساز برای مدرسه سازی در سطح استان جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه تمام این ارقام پول نبوده بلکه کمک در حوزه‌های دیگر مانند خرید مصالح ساختمانی و تجهیزات مدارس را نیز شامل می شود، به عملکرد جشنواره هفدهم در بخش قهاوند اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته در قهاوند بیش از ۶۷ میلیون تومان در جشنواره هفدهم تعهد شد که بیش از ۹۰ درصد آن محقق شده است.

امام جمعه قهاوند نیز با بیان اینکه عمل خیرخواهانه مدرسه سازی، ساخت مسجد و کمک به کسانی که دغدغه فرهنگی دارند فرصتی برای فراهم کردن توشه آخرت است، عنوان کرد: باید ساخت مدرسه را برای رضایت خدا دوست داشته باشیم چراکه این محبت انسان را به اوج می‌رساند.

حجت الاسلام حسین محققی عنوان کرد: خدا دنیا و مال را برای درست کردن آخرت در اختیار ما قرار داده و داشتن ثروت فرصتی برای ساختن آخرت است و باید از فرصت ثروتمندی برای دست گیری از نیازمندان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اگر محبت ما نسبت به خدا واقعی نباشد شکست می‌خوریم، گفت: اگر محبت ما به اهل بیت(ع) در امتداد محبت به خدا باشد این محبت انسان ساز است و اگر اینگونه نباشد انسان متوقف می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار