مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان همدان گفت: تعهدات خیرین در جشنواره سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون ۶۹ درصد از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در جشنواره هفدهم محقق شده است.
کد خبر: ۲۱۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 24 April 2016

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان همدان گفت: تعهدات خیرین در جشنواره سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون ۶۹ درصد از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در جشنواره هفدهم محقق شده است.

به گزارش تابناک همدان ؛ فرزاد تیموری در شورای معاونین و مدیران اداره کل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اعتبارات سال ۹۵ نوسازی مدارس استان اظهار داشت: اعتبارات استانی سال ۹۵ اداره کل نوسازی مدارس ازنظر حجم ریالی نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش‌یافته است.

وی افزود: در سال ۹۵ رقمی بالغ‌بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی پیش‌بینی‌شده که به علت مشکلات در تأمین نقدینگی حجم خوبی تخصیص نیافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان همدان ادامه داد: وضعیت اعتبارات استانی خوب نیست و از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ نیز ۲۵ تخصیص‌یافته و از ۸٫۵ میلیارد تومان اعتبارات سال ۹۴ تخصیص صفر بوده است.

وی به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اشاره کرد و یادآور شد: استان همدان در حوزه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی از سال ۹۳ کار را به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو آغاز کرد که اعتبارات این بخش ۱۰٫۵ میلیارد تومان بود که 5 میلیارد تومان تخصیص یافت و این در حالی است اداره کل نوسازی ۸٫۵ میلیارد تومان پروژه انجام داده و درواقع ۳٫۵ میلیارد تومان به پیمانکاران دیون داریم.

تیموری بابیان اینکه در بخش اعتبارات ملی تخریب و بازسازی وضعیت بهتر است، تصریح کرد: در این حوزه پروژه‌ها با سرعت بیشتری در حال انجام هستند.

وی اضافه کرد: در هفته دولت و دهه فجر سال جاری چندین پروژه در سطح استان به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و یک پروژه بزرگ یعنی مدرسه ابن‌سینا در ناحیه ۲ همدان با سه هزار و پانصد متر زمین در هفته دولت سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان همدان بیان کرد: ناحیه ۲ آموزش‌وپرورش همدان در بخش تخریب و به بازسازی عقب‌افتادگی دارد که باید این عقب‌افتادگی جبران شود و همچنین اسدآباد و کبودرآهنگ نیز در این بخش نسبت به دیگر شهرستان‌ها عقب‌افتادگی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و گفت: نخستین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در دوره هیجدهم در شهرستان بهار برگزار شد و دیگر جشنواره‌ها نیز طبق زمان‌بندی اعلام‌شده باکیفیت و کمیت حجم تعهدات خیرین برگزار می‌شود.

تیموری در ادامه با اشاره به اینکه در جشنواره امسال در خصوص برگزاری نمایشگاه دستاوردها و مستندات در کنار جشنواره‌ها تأکید شده است، ابراز داشت: هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه استان در تاریخ ۳۰ اردیبهشت در محل تالار معلم برگزار می‌شود که از هم‌اکنون برای برگزاری نمایشگاه اقدامات صورت گرفته و مناطق ۱۹ گانه آموزش‌وپرورش اطلاعات خود را برای حضور در غرفه مناطق تا ۱۰ اردیبهشت به اداره کل نوسازی تحویل دهند.

وی به میزان تحقق تعهدات خیرین در جشنواره هفدهم اشاره کرد و خاطرنشان شد: تعهدات خیرین در جشنواره سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون ۶۹ درصد از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در جشنواره هفدهم محقق شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان همدان بر ضرورت اهتمام بیشتر به تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز تأکید کرد و گفت: استان همدان ازنظر عملکرد خیرین نمره قابل قبولی دارد اما ظرفیت استان در این حوزه بیشتر است که می‌توان با راهکارهای جدید میزان بیشتری از خیرین را جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تعهدات خیرین در سال‌های گذشته تحقق‌یافته بود اما مستندسازی نشده بود، تصریح کرد: مدیران مناطق حتماً باید میزان تعهدات تحقق‌یافته را بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی در سامانه ثبت کنند تا رتبه استان دچار خلل نشود.

تیموری افزود: استان در سامانه در سال ۹۳ رتبه ۳۰ بود که با انجام مستندسازی و ثبت در سامانه این رتبه در سال ۹۴ به جایگاه نوزدهم ارتقاء یافت که استان همدان ظرفیت قرارگرفته در جایگاه یکم تا پنجم را دارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار