معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: بيش از 50 درصد از طلاق‌هاي کشور به علت اعتياد بوده و خشونت‌هاي اجتماعي و ناهنجاري‌ها نيز در ارتباط مستقيم با اين بلاي خانمانسوز است.
کد خبر: ۱۹۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 10 March 2016

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: بيش از 50 درصد از طلاق‌هاي کشور به علت اعتياد بوده و خشونت‌هاي اجتماعي و ناهنجاري‌ها نيز در ارتباط مستقيم با اين بلاي خانمانسوز است.

به گزارش ایسنا، "عبدالعظیم رضایی" در همايش صيانت از بهبوديافتگان از اعتياد در شهرستان ملایر، با اشاره به مهمترين دلايل گرايش افراد به اعتياد، اظهار کرد: کساني که گرفتار اعتياد شده‌اند، عمدتا افرادي هستند که دچار گرفتاري‌هاي اقتصادي و بيکاري هستند.

وی افزود: مشکلات اقتصادي، فرهنگي و اعتقادي از جمله دلايل گرایش به موادمخدر است البته هستند کساني که با توجه به بي‌نيازي اقتصادي و درآمد خوب به اعتياد روي مي‌آورند و گاهی افراد باهوش و توانمند نيز در دام اعتياد گرفتار مي‌شوند.

رضایی خاطرنشان کرد: آمار دقيق از تعداد مبتلايان به اعتياد در کشور موجود نیست اما در حدود 3 تا 5 ميليون نفر از جمعيت کشور ما دچار اين گرفتاري و بيماري هستند.

وي با اشاره به تعداد شهداي مبارزه با اعتياد، ادامه داد: بيش از 3 تا 4 هزار نفر از عزيزان کشور ما در اين راه به شهادت رسيده و بسياري نيز در اين راه جانباز شده‌اند.

موادمخدر؛ ترفند دشمنان نظام برای به زانو درآوردن انقلاب

رضایی با اشاره به مهمترين مسائل شيوع اعتياد در کشور اظهار کرد: يکي از مهمترين مسائل دشمني‌هاي استکبار جهاني با ايران اسلامي است که براي مبارزه با اعتقادات و توانمندي‌هاي اين ملت و به انفعال کشاندن استعدادهاي جوانان کشور از هيچ ظلمي دريغ نکرده‌اند که يکي از آنها بحث شبيخون فرهنگي و بحث اعتياد است.

وي افزود: امروز با اقدامات دشمنان هم سن اعتياد پايين آورده شده و هم بين خانم‌ها اين مسأله در حال ترويج است و خيلي از افراد جان خودشان را در اين راه از دست مي‌دهند که رقم آن بيشتر از تلفات سوانح جاده‌اي است و کشور ما از هر جهت هزينه‌هاي سنگيني در اين راه مي‌پردازد.

رضایی با اشاره به مهمترين دلايل استفاده و پخش موادمخدر در کشور یادآور شد: يکي از دلايل عمده آن همجواري با کشورهاي توليدکننده موادمخدر است همچنين وجود مافياي اقتصادي که به صورت شبکه‌اي در کشور فعاليت مي‌کنند، از ديگر عوامل در اين زمينه است.

فرماندار ملاير ادامه داد: با توجه به اين مسائل مي‌طلبد با يک عزم ملي و اراده قوي فعاليت همه‌جانبه فرهنگي و گسترده براي پيشگيري از اين معظل خانمانسوز صورت گيرد.

رضایی خطاب به نجات‌یافتگان از دام اعتیاد اظهار کرد: بايد به همه کساني که در اين جمع حضور دارند تبريک گفت و اراده قوي آنان را تمجيد کرد که توانسته‌اند بر نفس خود غلبه کرده و در مقابل اين بيماري ايستادگي کنند.

وی افزود: اراده انسان در برابر سخت‌ترين مسائل نيز ايستادگي کرده و همانگونه که حضرت علي(ع) فرمودند "اي انسان خداوند بهترين گوهر گرانبها را در وجود شما قرار داده که با آن هر کاري مي‌توانيد انجام دهيد و حتي مي‌توانيد کوه‌ها را جابجا کنيد و آن گوهر گرانبها اراده است."

وي افزود: اگر اراده‌اي قوی داشته باشیم که با اعتقادات هماهنگ شود و با همراهي مسائل جانبي چون خانواده‌ها و نقش همسران، مي‌توان با اين مسأله مقابله کرد.

عامل اصلی توسعه هر کشوری افراد جامعه آن است

دبير شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان نيز بيان کرد: عامل اصلي پيشرفت هر کشور انسان‌هاي آن کشور بوده و مبارزه با موادمخدر حفظ کرامت انسان‌ها است.

"عبدالحسين مرادي" گفت: کشوري که انسان‌هايي سالم داشته باشد، بستر توسعه نيز براي آن فراهم بوده و اگر کشوري انسان‌هاي سالمي نداشته باشد، توسعه نيز رخ نخواهد داد.

وي با شاره به نقش سازمان‌هاي مردم نهاد در بحث مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: اجتماعي شدن بحث مبارزه با موادمخدر همواره از تاکيدات دولت بوده و سازمان‌هاي مردم نهاد نقشي موثر در اين راه دارند.

دبير شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان تصریح کرد: يکي از سياست‌هاي اصلي دولت بحث مبارزه با موادمخدر بوده و اين امر نيازمند عزم همگاني است.

وي افزود: مدیریت ارشد استان نيز در دستوري بحث اشتغال و مبارزه با موادمخدر را اولويت‌هاي اصلي در استان اعلام کرده‌ است.

مرادي با اشاره به مهمترين عواقب و معضلات موادمخدر در جامعه خاطرنشان کرد: بيش از 70 درصد از سرقت‌ها، 25 درصد قتل‌هاي کشور و بسياري ديگر از معضلات در ارتباط مستقيم و يا غيرمستقيم با موادمخدر است.

به گزارش ایسنا؛ همايش صيانت از بهبوديافتگان از اعتياد در سينما فرهنگيان ملاير با حضور معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ملاير و دبير شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان و جمعي از نجات‌يافتگان از اعتياد برگزار شد و در اين مراسم از مراکز ترک اعتياد ملاير و جمعي از بهبودیافتگان تجلیل به عمل آمد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار