رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند گفت: هجدهمین جشنواره موسیقی فجر به مدت ۲ روز در نهاوند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۷۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 01 February 2016

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند گفت: هجدهمین جشنواره موسیقی فجر به مدت ۲ روز در نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران ؛ محمود مصباح با بیان اینکه در ۱۲ سال گذشته جشنواره موسیقی سنتی فجر تنها در همدان برگزار می‌شد اظهار کرد: امسال بعد از رایزنی‌ با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان میزبانی هجدهمین دوره جشنواره موسیقی فجر با شعار عدالت فرهنگی به شهرستان نهاوند واگذار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند ادامه داد: جشنواره موسیقی سنتی فجر از روز ۱۳ بهمن‌ماه به مدت دو روز در نهاوند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان حاضر در جشنواره روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دو گروه تک‌نواز و گروه نوازی هنرنمایی خواهند کرد، افزود: بعد از ظهر روز چهار شنبه اختتامیه جشنواره با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.

مصباح ادامه داد: گروه منتخب این جشنواره در مراسم اختتامیه برای حاضران هنرنمایی خواهند کرد و در پایان از منتخبین با اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و هدیه نقدی تجلیل می‌شود.

وی بابیان اینکه از شهرستان‌های دیگر استان نیز گروه هم نواز و تک‌نواز در این جشنواره حضور دارند، گفت: شهرستان همدان با دو گروه هم‌نواز و ٣٤ تک‌نواز، شهرستان نهاوند یک گروه هم‌نوازی و ۱۰ تک‌نواز، شهرستان ملایر ۲ تک‌نواز، شهرستان تویسرکان ۵ تک‌نواز، اسدآباد یک گروه و ۵ تک‌نواز و شهرستان بهار با یک تک‌نواز به استقبال جشنواره خواهند آمد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۵۷ تک‌نواز و ۳۵ گروه نواز در این جشنواره شرکت دارند، گفت: از ابتدای دی تا بهمن‌ماه ۳۰۰ اثر به دبیرخانه آثار ارسال‌شده و ۶۵ اثر آن به جشنواره راه پیدا کردند.

وی به برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی شهرستان هم‌زمان با جشنواره موسیقی اشاره کرد و گفت: امیدواریم برنامه‌های دهه فجر سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته مورد استقبال و اقبال عمومی شهروندان قرار گیرد.

وی بابیان اینکه داوری و بازبینی آثار توسط قادر شهسواری، فرزاد مباشری، سیاوش دیهمی، حسین و حسن زندی، سیامک اختر و عباس نوروز گل انجام‌شده است، گفت: در زمان اجرای هنرمندان نیز بهنام وادانی، سعید ثابت و فرهاد احمدی از تهران داوری جشنواره را عهده‌دار هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار