استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد
استاندار خراسان جنوبی گفت: ۸۰ میلیون تومان اعتبار در فاز نخست برای اجرای طرح همیاران پیشگیری در خراسان‌جنوبی اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۶۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 13 January 2016


به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، وجه‌الله خدمتگزار  در شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر خراسان‌جنوبی اظهار داشت: مواد مخدر و مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی، امری پیچیده و همه‌جانبه است از این رو همه دستگاه‌های اجرائی در این زمینه باید سهیم بوده و در این امر خود را مسئول بدانند.

وی  به ارائه طرح‌های کارشناسی شده از سوی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اشاره کرد و افزود: سایر اعضای این شورا نیز پیشنهادات خود را به صورت کارشناسی شده که قابلیت اجرایی داشته باشد ارائه کنند.

وی به ارائه طرح همیاران پیشگیری از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در این زمینه اشاره کرد و افزود: با توجه به مخاطراتی که در این زمینه وجود دارد و جمعیت 150 هزار نفری دانش آموزان در استان ارائه اینگونه طرح ها می تواند تا زیادی به آموزش و پیشگیری انجامیده و از سایر آسیب های بعدی در این رابطه جلوگیری کنند.

وی ارائه آموزش های همگانی و عمومی در این زمینه از جمله طرح خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی از سوی نهادهای مسئول از قبیل اداره‌کل زندان‌های استان را امری مناسب و کاربردی برشمرد و بیان کرد: رسانه‌ها خصوصاً رسانه ملی در ارائه این آموزش های همگانی و عمومی نقش بسزایی بر عهده دارند.

وی اعتقادات و باورهای دینی را در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: تعمیق باورهای دینی و پایبندی به اصول اخلاقی نیز می‌تواند تا حد زیادی از گرایش افراد به ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر بکاهد که نهادهای مسئول در این زمینه می‌توانند با ارائه طرح‌های کارشناسی اقدامات لازم را صورت دهند.

استاندارخراسان جنوبی، یک فرد معتاد را یک بیمار دانست و تصریح کرد: همه ما باید در جایگاه‌هایی که قرار داریم کمک کنیم تا این فرد، بهبود یافته و با نشاط به دامان خانواده و جامعه باز گردد.

در این جلسه اجرای طرح همیاران پیشگیری از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان، طرح خدمات مشاوره ای و روانشناختی در زندان مرکزی بیرجند از سوی اداره کل زندان های استان و طرح های آشنایی با مواد و عوارض ناشی از آن ویژه والدین در محلات‌، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد به روش نوین و برپایی نمایشگاه صوتی وتصویری پیشگیری از اعتیاد به روش جدید از سوی اداره کل بهزیستی استان در مجموع با 156 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز به تصویب اعضای این شورا رسید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار