مدیر آب‌وخاک جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی عنوان کرد:
بیرجند- مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به استحصال ۵۶۰ مترمکعب آب از قنوات استان در سال‌های گذشته، گفت: این رقم در حال حاضر ۶۰ درصد کاهش‌یافته است.
کد خبر: ۱۲۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 10 November 2015
به گزارش خبرنگار مهر، علی شفیعی در دیدار با مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: این میزان آب استحصالی، ۷۲ درصد از چاه‌ها، ۲۲ درصد قنوات و ۵ درصد از چشمه‌ها تأمین می‌شود.

وی از وجود ۱۱ هزار و ۷۴۰ منبع آبی در استان خبر داد و افزود: از این منابع آبی، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب استحصال می‌شود.

شفیعی خواستار تخصیص اعتبار و رفع مشکل کم‌آبی در استان شد و بیان کرد: تخصیص اعتبار در آبیاری تحت‌فشار نیز در نظر گرفته شود.

وی بابیان اینکه یک میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، اظهار کرد: با توجه به کیفیت و کمیت منابع آب استان، باید مصرف آب مدیریت شود.

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به طرح‌های مطالعه شده، بیان کرد: هفت هزار و ۶۰۰ هکتار طرح مطالعه شده در مراحل مختلف داریم که از این تعداد دو هزار و ۸۰۰ هزار هکتار آماده اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند نیز در این دیدار بابیان اینکه طرح‌های مطالعه شده زیادی در استان در بخش کشاورزی وجود دارد، اظهار کرد: امید است اعتبارات لازم به استان اختصاص یابد تا طرح‌هایی که آماده اجرا هستند به مرحله اجرایی برسند.

محمدعلی محمدی با اشاره به آبیاری تحت‌فشار در استان، بیان کرد: باید قبل از استفاده از این روش، به کشاورزان آموزش‌های لازم داده شود.

وی با تأکید بر تخصیص اعتبار برای آموزش بهره‌برداران، تصریح کرد: باید مباحثی مانند نیاز آبی گیاه و نگهداری رطوبت زمین به بهره‌برداران آموزش داده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار