مدیر انتقال خون خراسان جنوبی:
بیرجند- مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون خراسان جنوبی از اهدا خون ۳۸۳ نفر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 25 October 2015


محمدرضا عاملی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همه‌ساله در روزهای تاسوعا و عاشورا خیل اهداکنندگان به مراکز انتقال خون استان روانه می‌شود که به یاد خون پاک به‌ناحق ریخته شده امام حسین (ع) خون خود را اهدا می‌کنند.

وی بیان کرد: در این مدت تعداد ۴۴۶ نفر به پایگاه‌های انتقال خون خراسان جنوبی مراجعه کردند که از این تعداد ۳۸۳ نفر موفق به اهدا خون شدند.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون خراسان جنوبی بابیان اینکه از این تعداد ۳۵۷ نفر مرد و ۲۶ نفر زن بوده‌اند، عنوان داشت: از این تعداد ۶۸ نفر برای نخستین بار بود که در طرح اهدا خون شرکت کرده‌اند.

عاملی بابیان اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورا در سه شهرستان استان شامل بیرجند، طبس و بشرویه پایگاه‌های انتقال خون فعال بوده‌اند، بیان داشت: در شهر بیرجند در صبح روز تاسوعا پایگاه انتقال خون خیابان پاسداران و در عصر این روز نیز طبق روال همه‌ساله در محل زورخانه امیر عرب آماده پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان بوده است.

اجرای طرح نذر خون تا پایان اربعین

وی ادامه داد: در روز عاشورا نیز پرسنل اداره کل انتقال خون استان در محل هنرستان آیت‌الله تهامی این شهر میزبان اهداکنندگان خون بوده‌اند.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون خراسان جنوبی از اجرای طرح نذر خون در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای محرم تا اربعین در سراسر استان اجرا می‌شود.

عاملی اضافه کرد: در این طرح با توجه به نیاز همیشگی به خون و محدود بودن زمان نگهداری آن از اهداکنندگان خون خواسته‌ایم که این کار خداپسندانه را تنها محدود به‌روزهای عاشورا و تاسوعا نکنند.

به گفته وی این طرح امسال با شعار «نذر خون تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه» در سراسر کشور ازجمله خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار