وزیر کشور گفت: عملیات وعده صادق، ظهور اراده ملت در مقابل همه کسانی است که حیرت‌زده به این قدرت نگاه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳ 23 April 2024

به گزارش تابناک لرستان، احمد وحیدی، امروز، چهارم اردیبهشت ماه در آئین تکریم و معارفه استاندار لرستان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان و دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی و معاونان استانداری لرستان در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، گفت: آنچه در این ایام اتفاق می‌افتد بی‌نظیر است، اینها به دست ملت ما و همه کسانی که در دنیا دل به انقلاب اسلامی بسته‌اند و در این مسیر حرکت کردند شکل گرفته است.

وی ادامه داد: تحولاتی که امروز در سطح جهانی و منطقه داریم و اتفاقات بی‌نظیر مانند عملیات بی‌نظیر و بزرگ‌ وعده صادق، که ظهور اراده ملت در مقابل همه کسانی است که حیرت زده به این قدرت نگاه می‌کنند، چگونه می‌شود یک ملت در مسیر تحول و تکامل تاریخ اینچنین نقش‌آفرین شود.

وحیدی افزود: جبهه مقاومت امروز قوی و رو به جلو شکل گرفته و ثمرات آن دائما به دنیا عرضه می‌شود و در این میان کشور و ملت ما با مأموریت‌های چندگانه خود حرکت می‌کند، نه فقط در سطح بین‌الملل و در سیاست بین‌الملل آنگاه که سیاست‌های باطل را زیر سوال می‌برد، نه فقط در سطح منطقه آنگاه که بایستی به عنوان قدرتمندترین نیرو نقش خود را در تعیین نقشه راه منطقه که مسیر آن پیروزی ملت فلسطین است ایفا کند و همچنین در تحقق اراده‌های بزرگ و در پیوند دادن گسست‌های مهم که دشمن می‌خواهد از هم شکافته شوند.

وزیر کشور ادامه داد: امت اسلام اگر به هم پیوست و با هم یکی شد هیچ قدرتی یارای مقابله با آن‌ را نخواهد داشت، همین نقش آفرینی‌ها برای ساختن ایران مقتدر، قوی و توسعه و پیشرفته است.

وی بیان کرد: کشور ما امروز بر بال‌های قدرت فرهنگی، اعتقادی، ایمانی، سیاسی و اخلاقی خود حرکت می‌کند و باید بال قدرت اقتصادی را بیش از پیش تقویت کند، همانگونه که رهبر فرمودند باید بیش از پیش به مسائل اقتصادی بپردازیم، بنابراین تجهیز این بال قوی از اهم اموری است که باید به آن بپردازیم.

وحیدی ادامه داد: دولت سیزدهم در زمانی به مسئولیت رسید که مشکلات متعددی را دشمنان ایجاد کرده بودند و به دنبال توسعه و گسترش آن بودند و برخی کم کاری و تنبلی نیز در داخل بود که مزید بر علت شد. تغییر ریل از توجه به خارج به داخل، امید بستن به خارج از کشور به داخل کشور و ... گفتمان اصلی دولت بوده ‌و هست.

وزیر کشور ادامه داد: یکی از مهم‌ترین جهات حرکت، گفتمان حاکم بر حرکت ماست، اگر گفتمان درست و بر اساس حرکت در مسیر خود دچار شتاب و شتاب افزایی روزافزون شد آنگاه حل مسائل چندان مشکل نخواهد بود.

وی تصریح کرد: این گفتمان در دولت سیزدهم که از ویژگی‌های آن تلاش شبانه روزی بدون وقفه شخص رئیس جمهور و همکاران ایشان است، گفتمان قالب در لرستان نیز هست، فرهاد زیویار در قالب این گفتمان که انقلابی‌گری، حرکت اخلاق مدار و ... است، حرکت کرد که بسیار مهم است و حتماً مهمتر از این است که فلان پروژه افتتاح شده و مهم این است که ظرفیت‌ها را بسیج و زمینه‌سازی کند.

وحیدی تأکید کرد: شعارهایی که مقام معظم رهبری سالانه بیان می‌کنند جوهره گفتمان‌های هر ساله ماست که در حرکت کلان و گفتمان انقلاب اسلامی باید جلوه ویژه‌ای داشته باشد.

وحیدی ادامه داد: اهالی لرستان در مسئولیت‌های مختلف اجرایی، تقویمی، قضایی و نیروهای مسلح درحال خدمت هستند که باعث افتخار است.

وی افزود: لرستان کارهای زیادی دارد که باید انجام شود، کار دولت با خواسته‌های مسئولان لرستان و مطالبات استان و مردم تطابق دارد، به عنوان مثال سد معشوره که مدت‌ها تعطیل بود و فراموش شده بود، در سفر اول در مصوبات قرار گرفت و ماده ۲۷ آن انجام شده و با تأمین اعتبارات دنبال انجام آن هستیم.

وحیدی تصریح کرد: راه‌اندازی مدد راه‌آهن دورود - خرم‌آباد در دستور کار دوباره دولت قرار گرفته است و الان ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طی یک سال ۱۳ درصد بوده است و خواست و پیگیری و سیاست دولت همان چیزی است که مورد درخواست است.

وزیر کشور بیان کرد: احیای نزدیک به ۲۰ واحد اقتصادی نیز همان خواست مردم است و واحدهایی بوده که تعطیل بودند و ده‌ها و شاید صدها کار دیگر بعد حرکتی استان بوده و باید تلاش کنیم روز به روز قوی‌تر شود.

وی افزود: ۱.۲ میلیارد دلار مضاف بر اعتبار روتین استان اختصاص داده شده و طی دو سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و البته ما باید هرچه بیشتر زمینه را برای مشارکت مردم آماده کنیم، باید امنیت روانی سرمایه‌گذاری و پذیرش سرمایه‌گذاری در استان برای مشارکت مردم تأمین کنیم، بخش خصوصی و تعاون بسیار مهم هستند و مشارکت مردمی ممکن است وجه سومی برای آن تعریف کرد که بسیار مهم است که برای چگونگی مشارکت مردم راهکار پیدا کنیم.

وحیدی بیان کرد: عملکرد، کار، اخلاق و گفتمان حاکم بر عمل فرهاد زیویار جای تقدیر و سپاس دارد که برای مردم مهم است، وقتی مدیرشان با پاک دستی هر چه تمام‌تر کار کند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار