مدیر جهاد کشاورزی فریمان از رکورد جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی شهرستان فریمان در بهمن و اوایل اسفند ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹ 14 March 2024

به گزارش تابناک رضوی علی کاظمی فریبانی با اشاره به اینکه گوشت مرغ به عنوان یک منبع پروتئینی با ارزش و در عین حال ارزان قیمت در سبد غذایی خانوار می باشد افزود: در بهمن و اوایل اسفند ماه سال جاری بالغ بر 500 هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی شهرستان فریمان انجام گرفته است که این تعداد در تاریخ صنعت مرغ گوشتی شهرستان بی سابقه است. به عبارتی میانگین جوجه ریزی ماهیانه از ابتدای سال جاری 180 هزار قطعه بوده است که در بهمن و اوایل اسفند ماه سال جاری 5/2 برابر افزایش یافته است.
علی کاظمی فریمانی اظهار داشت: رکورد بدست آمده در جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی نتیجه ای از تلاش بی وقفه این مدیریت برای رفع مشکلات و موانع مرغداران از جمله فعال کردن واحدهای راکد و نیمه فعال با کمک زنجیره های مرغ گوشتی، برگزاری جلسات متعدد کمیته فنی طیور، حضور مرغداران، مدیران زنجیره های تولید گوشت مرغ، رؤسای ادارات آب، برق و گاز و فرمانداری برای حل مسائل مرغداران می باشد.
کاظمی فریمانی گفت: خوشبختانه هیچگونه دغدغه ای در خصوص تأمین مرغ در ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز نمی باشد و حتی مرغ مازاد به شهرستان های مشهد، تربت جام و طرقبه شاندیز ارسال می شود.
وی افزود: شهرستان فریمان با تعداد 25 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت 612 هزار قطعه یکی از شهرستان های مؤثر در تولید مرغ گوشتی در استان می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار