دستیار وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: بحث مدیریت و ساماندهی اتباع افغانستانی اکنون یک امر ضروری و اساسی بوده که دولت سیزدهم به این موضوع ورود کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 25 December 2023

به گزارش تابناک رضوی، این مسئول در شانزدهمین جلسه قرارگاه رسانه‌ای این استان افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آغوش کشور برای مردم ستم دیده منطقه باز بوده است.

وی بیان کرد: یکی از کشور‌هایی که بیشترین مهاجر و پناهجو را در ایران دارد، افغانستان است و ایران از ابتدا با خیل عظیمی از مهاجران روبرو بوده است.

دستیار وزیر و مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی گفت: با استقرار طالبان در افغانستان، ایران طی ۲ سال اخیر با موج بالای ورود مهاجرین مواجه شد، لذا مدیریت و ساماندهی اتباع یک امر ضروری است.

وی افزود: مقوله مهاجرین و اتباع یک موضوع چند وجهی است و نباید تحت تاثیر فضا سازی‌های رسانه‌ای و احساسات با آن برخورد کرد.

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی بیان داشت: اصحاب رسانه با قدرتی که در دست دارند ضمن توسعه نگاه‌های منطقی و همه جانبه به موضوع مهاجرین باید مانع تشدید حس تنفر بین دو ملت مسلمان شوند.

وی همچنین گفت: مردم و دین، دو پایه اساسی جمهوری اسلامی ایران هستند که امام راحل هندسه این نظام الهی را بر پایه این دو رکن بنا گذاشت و بر همین اساس نیز رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر نقش اساسی مردم در نظام تاکید کرده اند.

این مدیر امنیتی افزود: انتخابات صحنه تجلی حضور و میدان نمایش قدرت مردم در تعیین سرنوشت است؛ دشمن از آغازین روز‌های سال ۱۴۰۲ تلاش کرده و می‌کند که مردم را از حضور در پای صندوق رای نا امید و دلسرد کنند، پس از اغتشاشات ۱۴۰۱ و دفع مقتدرانه جنگ ترکیبی دشمن، مردم در میدان‌های مختلف با حضور‌های میلیونی حمایت خودشان را از نظام به زیبایی نشان داده‌اند.

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی ادامه داد: پس از اغتشاشات ۱۴۰۱، انتخابات پیش رو اولین صحنه رسمی سنجش مقبولیت نظام است.

وی افزود: در ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در استان خراسان رضوی برگزار شده، میانگین مشارکت مردم استان همواره از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

این مسئول اظهار کرد: طبق نظرسنجی‌های مراکز مختلف، پس از عملیات طوفان الااقصی حدود هشت درصد به سطح مشارکت مردم برای انتخابات پیش رو اضافه شده است.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد و تبلیغات از دوم اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد.

براساس اعلام وزارت کشور پنج میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران سکونت دارند که حدود یک‌میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد زندگی می‌کنند. این تعداد در قالب نیم میلیون تبعه دارای اسناد اقامت و گذرنامه و نیم میلیون نیز از اتباع فاقد مجوز ثبت و برآورد شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار