کارخانه ژلاتین حلال آریا صبح امروز با حضور معاونان استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران استانی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ 30 August 2023

به گزارش تابناک رضوی، همزمان با هفته دولت با اتکا به تعهد، تخصص و تلاش بی وقفه متخصصان داخلی در سازمان همیاری های شهرداری خراسان رضوی و موسسه صنعتی گوشت مشهد پس از ۱۲ سال توقف کارخانه ژلاتین آریا به چرخه تولید بازگشت.

گفتنی است این کارخانه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ژلاتین حلال در کشور است که طی دو سال اخیر احیا و مجدداً مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور و بازرس کل استان خراسان رضوی در مراسم احیای بزرگترین کارخانه تولید ژلاتین حلال کشور در مشهد گفت: هم‌اکنون واردات ژلاتین با کمال تاسف به طور رسمی و غیررسمی با ارزبری فراوان در کشور صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام موسی فتوحی افزود: خوشبختانه سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی با احیای کارخانه ژلاتین آریا در مشهد علاوه بر تأمین نیاز کشور باعث جلوگیری خروج ارز از کشور نیز شده است.

وی با اشاره به نیاز کشور به ژلاتین اشاره کرد و گفت: این کارخانه طی سالهای گذشته به دلیل مشکلات فنی تعطیل بود که خوشبختانه امروز به همت جوانان ایرانی دوباره به مرحله تولید بازگشته است.

بازرس کل خراسان رضوی افزود: بیش از ۱۰ هزار تن ژلاتین در کشور مصرف می شود که اهمیت این محصول را نشان می دهد و بخشی از آن در مشهد تامین می شود.

وی خاطر نشان کرد: دولت به ویژه در دو سال گذشته با رویکرد انقلابی و جهادی نیازها را شناسایی و با سرمایه گذاری در آنها موجب پیشرفت کشور شده است، تلاش جهادی دولت نیاز به تبیین دارد.

وی تصریح کرد: حل مسئله مسکن و اشتغال مردم باعث رضایت مندی مردم و کارآمدی و حفظ نظام خواهد شد و مسئولان باید این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهند.

تولید سالانه هزار و ۲۰۰ تن ژلاتین در مشهد

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی نیز گفت: شرایط قبلی کارخانه‌ با شرایط فعلی آن بسیار تغییر کرده است و با همت متخصصان داخلی به چرخه تولید بازگشته است.

محمد رضا تازیکی با بیان اینکه ژلاتین مصارف متعددی دارد، افزود: مصرف سالانه ژلاتین در کشور ۱۰ هزار تن است که کارخانه ژلاتین آریا توانایی تولید هزار و ۲۰۰ تن در سال را دارد و امیدواریم با همت مسوولان ظرفیت تولید ژلاتین در این کارخانه افزایش یابد.

وی بیان داشت: حلیت یا همان حلال بودن ژلاتین از دلایل اصلی تولید این محصول در این کارخانه است تا جایگزین ژلاتین حرام شود.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با تشریح برنامه های این سازمان خاطر نشان کرد: این سازمان با برنامه ریزی صورت گرفته قطعا در حوزه مسکن سازی در جهت کمک به دولت ورود خواهد کرد و همچنین در نیمه دوم سال حدود ۲ هزار میلیارد تومان را به پروژه های در حال اجرای سازمان اختصاص خواهیم داد.

تازیکی تصریح کرد: توسعه پایانه مرزی دوغارون با ظرفیت اشتغال هزار نفر در اولویت کاری است، امیدواریم بتوانیم از پتانسیل موجود استفاده کنیم.

۱۹۰ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشتند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: احیای کارخانه ژلاتین آریا نمونه ای از توانمندی جوانان غیور ایرانی است، چراکه ما در ۱۲ سال گذشته باید منتظر متخصصان خارجی می ماندیم تا این کارخانه دوباره احیا شود اما امروز به همت متخصصان و جوانان ایرانی بدون نیاز به خارج این کارخانه احیا شد.

ابوالفضل چمندی افزود: بیش از ۳۵۰ واحد راکد در خراسان رضوی وجود دارد که با اقدامات انجام شده ۱۹۰ واحد تولیدی با بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به چرخه تولید بازگشته است.

وی بیان کرد: رشد اقتصادی استان بیش از رشد اقتصادی کشور است و شاهد افزایش سرمایه گذاری در خراسان رضوی هستیم و خوشبختانه با راه اندازی شهرک صنعتی ۵ مشهد رشد سرمایه گذاری در این استان افزایش پیدا کرده است.

چمندی گفت: امیدواریم توسعه در استان با توجه به نیاز کشور با سرعت خوبی دنبال شود و علاوه بر آن بتوانیم بازارهای خارجی را نیز تصاحب کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: تلاش و همت مسوولان استان ستودنی است و نتیجه تلاش آنها افتتاح بیشترین پروژه های هفته دولت در کشور است.

جواد خدایی افزود: پروژه های سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی متعلق به شهرداریهای استان است و امیدواریم مانند سال گذشته از این بابت منفعتی به شهرداریها برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار