دادستان مرکز خراسان جنوبی گفت: آزادی 24 زندانی، ارمغان 4 ساعت دیدار چهره به چهره قضات محاکم قضایی استان با زندانیان بود.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 12 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، دادستان مرکز استان و قضات محاکم قضایی از زندان مرکزی بیرجند منجر به آزادی ۲۴ زندانی شد.

حجت الاسلام علی نسائی زهان، دادستان مرکز استان در حاشیه این دیدار گفت: با توجه به تاکید ریاست قوه قضائیه، دادستان کل کشور و سازمان زندان‌ها دیدار قضات محاکم قضایی از زندان‌ها به طور ویژه انجام می‌شود که در این دیدار‌ها زندانیان بی واسطه با قاضی پرونده مشکلات و درخواست‌ها خود را مطرح می‌کنند.

وی با بیان این که سیستم قضایی به دنبال پرونده سازی نیست افزود: دستگاه قضایی در این نوع دیدار‌ها بانگاه کمک به زندانی و ارفاقات در چهار چوب قانون را مد نظر دارد. وی عنوان کرد: در این دیدار ۴ ساعته از زندان مرکزی بیرجند سعی کردیم از تمام قضات در تمامی حوزه‌ها قضایی حضور داشته باشند که درخواست‌ها زندانیان به خوبی شنیده شود و همکاران قضائی در چارچوب قانون تصمیم گیری کنند.

دادستان مرکز استان با اشاره به این که ۲۴ زندانی که زیر ۶ ماه حبس بودند آزاد شدند و تعدای از زندانیان که شرایط قانونی برخوردار بودند به مرکز اشتغال زندان معرفی که با انعقاد قرارداد در بیرون زندان مشغول به کار شوند تا هم در کنار خانواده و هم بتواند برای خانواده خود معیشتی محیا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار