حدود شش ماه پیش بود که مدیرکل سابق میراث فرهنگی کرمانشاه از پای کار آمدن یکی از هلدینگ‌های بزرگ فروش صنایع دستی کشور برای حل مشکل فروش صنایع دستی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 08 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدرضا سهیلی که مشکل اصلی صنایع دستی استان را مسئله "فروش" می‌دانست، معتقد بود که با آمدن این هلدینگ به استان بخش اعظم این مشکل مهم رفع می‌شود.

هرچند که او وعده داده بود که ظرف مدت کوتاه حدود یک ماهه این هلدینگ به کرمانشاه خواهد آمد، اما با گذشت چندین ماه هنوز هیچ خبری از فعالیت این هلدینگ در کرمانشاه نیست و "فروش"، کماکان مشکل اصلی هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه است.

اینکه چرا این وعده مدیرکل سابق میراث فرهنگی محقق نشد، موضوعی است که برای یافتن پاسخ آن به سراغ معاون صنایع دستی استان رفتیم.

امین کوگانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وجود 25 هزار هنرمند صنایع دستی در استان، اظهارکرد: این تعداد هنرمند در 65 رشته صنایع دستی فعال هستند که تعدادی از آنها به دلیل عدم بازاریابی و فروش محصولات تولیدی خود، غیرفعال شده‌اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در بحث تولید صنایع دستی در استان مشکلی نداریم و به اندازه کافی تولید وجود دارد، اما مسئله مهم فروش این تولیدات است که در سالهای گذشته راه‌های مختلفی را همچون احداث بازارچه های دائمی و موقت برای حل بخشی از این مشکل انجام گرفته و هنوز هم چنین طرح هایی در حال اجرا است.

معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: برای رفع مشکل فروش صنایع دستی استان، مدیرکل سابق میراث فرهنگی در سال گذشته پیگیریهایی را انجام داد تا یک هلدینگ بزرگ فروش صنایع  دستی را به استان بیاورد و در این زمینه رایزنی‌هایی هم داشت.

وی اضافه کرد: مدیران این هلدینگ برای انجام اقدامات اولیه به کرمانشاه آمدند و حتی از چند کارگاه هم بازدید و سرکشی هایی داشتند، اما برای انجام فعالیتهایشان در استان درخواست تسهیلات داشتند.

کوگانی ادامه داد: قرار بود از محل تبصره ماده 18 به این هلدینگ تسهیلاتی اختصاص داده شود که متاسفانه اعتبارات این ماده تخصیص پیدا نکرد و  نتوانستیم به  آنها تسهیلاتی بدهیم.

وی با تائید این مطلب که این هلدینگ تاکنون به صورت رسمی هیچ فعالیتی را در کرمانشاه آغاز نکرده، اعلام کرد: درحال پیگیری و رایزنی هستیم تا بتوانیم این هلدینگ را به استان بیاوریم.

معاون صنایع دستی استان درادامه با بیان اینکه یک هلدینگ فروش صنایع دستی هم در استان شکل گرفته، گفت: این هلدینگ متشکل از دو نهاد انجمن و مجمع هنرمندان صنایع دستی استان است که در حال بررسی رشته ها و کارگاه های صنایع دستی در استان هستند.

کوگانی اظهار امیدواری کرد با ورود این دو هلدینگ مشکل آموزش، فروش، کاربردی و بروز شدن و بسته بندی تولیدات صنایع دستی استان حل شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار