مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: آستان قدس رضوی با هدف تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران ایرانی و غیرایرانی اربعین حسینی از 40 موکب مشهدی مستقر در عراق حمایت مادی و معنوی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ 23 August 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمد حسین استادآقا در آئین «اهدای نذورات اربعین حسینی به موکب داران» که با حضور بیش از 40 نفر از مسئولان مواکب ایرانی مستقر در کشور عراق در اردوگاه باغ خاتون برگزار شد، با اشاره به اینکه بنیاد کرامت رضوی همزمان با آغاز حماسه باشکوه پیاده روی اربعین حسینی در بیش از 10 نقطه مرزی کشورمان بیش از 15 موکب برای پذیرایی از زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین سیدالشهدا(ع) برپا می‌کند، اظهارکرد: موکب مرکزی آستان قدس رضوی همچون سال‌های گذشته در مرز مهران واقع در استان ایلام مستقر می‌شود که در مجموع بیش از 600 هزار وعده غذا طبخ و یک میلیون قالب یخ در این موکب توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: 14 موکب دیگر با حضور خدمه و خادمیاران رضوی در مرزهای میرجاوه و ریمدان در سیستان و بلوچستان، مرز دوغارون در خراسان رضوی، مرز آستارا در استان گیلان، مرز بیله‌سوار در استان اردبیل، مرز تمرچین در آذربایجان غربی، مرز خسروی در کرمانشاه، مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان و ... با هدف تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران ایرانی و غیرایرانی همچون افغانستانی و پاکستانی مستقر خواهند شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: علاوه بر مواکب مستقر در مرز‌های کشور، بیش از 40 موکب از مشهد مقدس بنابر تاکید تولیت معزز و با حمایت مادی و معنوی آستان قدس رضوی با هدف خدمت رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی در کربلا، سامرا، کاظمین و ... مستقر می شوند و روزانه در سه وعده اقدام به طبخ و توزیع غذا و تامین آب آشامیدنی مورد نیاز زائران خواهند کرد.

استادآقا با اشاره به گرانی افسارگسیخته مواد غذایی و وجود گرمای شدید در کشور عراق، از تهیه بیش از یک میلیون آب معدنی و 50 هزار قالب یخ از طریق پویش «# نذر- آب» به نام سقای اربعین با مشارکت خیران خبرداد و گفت: این حجم از آب معدنی و یخ برای پاسخگویی نیاز زائران به آب آشامیدنی در مواکب مستقر در این کشور توزیع خواهد شد.

به گفته وی اغلب مواکب مستقر در شهر سامرا در ایام اربعین حسینی، مواکب ایرانی هستند از همین رو امسال با توجه به هوای بسیار گرم حاکم بر این منطقه، توزیع گسترده آب آشامیدنی و یخ میان مواکب مستقر در این شهر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی تصریح کرد: همزمان با آغاز ایام پیاده روی اربعین حسینی بیش از 50 نفر از خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) ملبس به لباس خدمت با هدف قدردانی و تجلیل از مواکب خدمت رسان عراقی به این کشور اعزام می‌شوند و هدایای متبرک رضوی را به مدیران مواکب منتخب اهدا می‌کنند.

در پایان این مراسم، مسئولان مواکب با دریافت حواله کالا، اقدام به تحویل سهمیه اختصاصی موکب متبوع خود کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار