مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: مصرف کود‌های شیمیایی پایه در جهت رسیدن به استاندارد‌های جهانی و میزان پیشنهادی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در استان همدان افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ 09 July 2022
 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: مصرف کود‌های شیمیایی پایه در جهت رسیدن به استاندارد‌های جهانی و میزان پیشنهادی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در استان همدان افزایش یافت. 

به گزارش تابناک همدان، بهروز الیاسی با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه از تاریخ یکم فروردین ماه سال جاری، گفت: با اجرای این مصوبه و مقایسه آمار فروش سه ماه ابتدایی سالجاری با مدت مشابه سال قبل در استان همدان، بطور میانگین شاهد افزایش ۹ برابری مصرف این کود‌ها هستیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان افزود در فروردین، اردیبهشت و خرداد سال گذشته فروش کود شیمیایی فسفاته ۳۳۶ تن بوده که در مدت مشابه سالجاری به عدد سه هزار و ۵۴۰ تن رسید و فروش کود شیمیایی پتاسه ۱۴۰ تن بوده که در سالجاری به میزان یکهزار و ۱۶۰ تن افزایش پیدا کرده است..
 
وی تصریح کرد: مصرف کود‌های شیمیایی به جهت کمی و کیفی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر محصولات کشاورزی داشته و با افزایش مصرف و رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت در این مدت نیز توزیع و فروش کود شیمیایی اوره با حدود ۱۰ درصد افزایش، به رقم هفده هزار و ۶۰۰ تن رسید. 

الیاسی با اشاره به ذخیره استراتژیک ۲۰ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی در استان همدان گفت: که مشکلی در تأمین و تدارک کود مورد نیاز کشت‌های آتی پاییزه در استان وجود ندارد.

ویی در پایان گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با ۸۰ کارگزار و عامل فروش در استان همدان در نزدیکترین فاصله ممکن به کشاورز کود شیمیایی مورد نیاز بخش تولید را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و از کشاورزان خواست تا کود‌های شیمیایی را از شبکه‌های رسمی تهیه کنند تا با استفاده از کود‌های با کیفیت، شاهد اثربخشی آن در محصولات خود باشند و کود‌های تقلبی نیز از چرخه تولید استان خارج گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار