مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور در سفر به اراک از برگزاری و کسب و سنجش آمادگی لازم در مانور شیمیایی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 14 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، آقای سبحانی نیا که برای هماهنگی بیشتر به اراک سفر کرده بود در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: به نظر می رسد زیرساخت های بهداشتی و درمانی در اراک به نسبت به بقیه استان ها، قوی تر و مناسب تر است.
وی افزود: اراک یک شهر صنعتی و بسیار حساس و مهم است و از طرفی شاهراه ترانزیتی کشور محسوب می شود که همین امر لزوم آمادگی در مواقع بحران و افزایش میزان سرعت عمل را در این مواقع چند برابر می کند.
وی تاکید کرد: انسجام مجموعه بهداشت و درمان استان مرکزی و نیازسنجی امکانات و تجهیزات خودرویی، بیمارستانی و هم نیروهای متخصص از جمله مهمترین اهداف برگزاری این مانور است.
مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در جلسات بعدی هماهنگی های لازم و بیشتری در این خصوص انجام خواهد پذیرفت و در کمیته ها و کارگروه های آینده، جزئیات ریز و دقیق تر این مانور تشریح و امید می رود نقاط قوت و ضعف نیز مشخص شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم به همکاری همه جانبه مجموعه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه شیوع کرونا و همکاری همه جانبه به خصوص بحث درمان و همپوشانی کلیه مراکز دولتی، تامین اجتماعی و خصوصی باعث شده، بحران هایی که موج های مختلف کرونا به وجود آورده را پشت سر بگذاریم اما برای عملکرد بهتر نیاز به تشخیص انواع تهدیدات در حوزه های مختلف مربوط به سلامتی احساس می شود.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: دانشگاه علوم پزشکی این فرصت را به فال نیک می گیرد و امیدمی رود در سناریوی این مانور، توانمندی ها، پتانسیل ها و ظرفیت های بهداشتی و درمانی به چالش کشیده شده و نهایتا افزایش یابد.
وی افزود: رزمایش نشت مواد شیمیایی و خطرناک می تواند با توجه به سابقه استان و حادثه بازنه و صنعتی بودن استان می تواند بسیار مهم و ارزشمند باشد.
وی در پایان برقراری، هماهنگی و شناسایی امکانات، تجهیزات و دارایی های مربوط به حوزه حوادث و پدافند غیرعامل و نیز شناسایی نقاط ضعف و قوت را دو هدف عمده این رزمایش برشمرد.
گفتنی است، این رزمایش اوایل سال آینده برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار