معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: با توجه به سرعت بالای سویه امیکرون تنها راه مقابله با آن واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 03 February 2022

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سویه امیکرون با توجه به قدرت انتقال بالایی که دارد در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی از افراد را درگیر می‌کند این تجربه در کشور‌های اروپایی و آفریقایی هم مشهود بود، به این معنی که یک مورد مبتلا ممکن است چندین نفر از اطرافیان را در مدت کوتاهی مبتلا کرده و بنابراین با افزایش انفجاری مبتلایان مواجه خواهیم شد.

وی افزود: تنها راهکار مهم پیشگیری است، افرادی که سه ماه از تزریق دوز دوم نوبت شان گذشته و سن بالای ۱۸ سال دارند، بدون توجه به نوع واکسن نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن اقدام نمایند، مورد بعدی رعایت اصول بهداشتی است، در صورت حضور در جمع خصوصا مکان‌های شلوغ حتما از دو ماسک استفاده کنند، شستن دست‌ها و عدم حضور در تجمعات مخصوصا برای سالمندان خانم‌های باردار کودکان زیر ۱۲ سال که هنوز واکسینه نشدند، بسیار مهم است.

معاون فنی مرکز بهداشت گفت: افرادی که سه نوبت واکسن زدند در صورت ابتلا به شکل شدید بیماری مبتلا نمی‌شوند و ایمنی در بدن این افراد وجود دارد، نگرانی ما برای کسانی است که واکسن نزدند که باید هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

شاه آبادی با اشاره به تزریق ۹۰ درصدی نوبت اول و حدود ۸۰ درصدی نوبت دوم در افراد بالای ۱۲ سال استان، تاکید کرد: تکمیل واکسیناسیون و به موقع واکسن زدن بسیار مهم است، اختلاف بین میزان واکسیناسیون نوبت اول و دوم باید ۵ درصد باشد که اکنون حدود ۱۰ درصد است، اگر افراد به موقع واکسن نزنند سیستم ایمنی بدنشان تضعیف شده و احتمال ابتلای آن‌ها افزایش می‌یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار