سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افزایش مبتلایان به اومیکرون در استان نگران کننده است و تنها راه مقابله با این بیماری تکمیل سه دوز واکسن است.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 31 January 2022

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن تاکید بر اینکه ورود پیک ششم اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین سلاح بشر برای مقابله با کرونا واکسیناسیون است.

وی افزود: در کشور‌هایی که اومیکرون در ماه‌های گذشته شایع بوده، ثابت شده افرادی که سه دوز واکسن را زدند نسبت به کسانی که دو دوز تزریق کردند ایمنی تر و همچنین کسانی که دو دوز دریافت کرده اند از کسانی که اصلا واکسن نزدند مقاوم‌تر هستند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که وزارت بهداشت و دولت برای واکسیناسیون راحت، در دسترس و رایگان ایجاد کرده و تمامی مراکز از ۸ صبح تا ۷ عصر در خدمت مردم هستند مردم هرچه زودتر برای تکمیل واکسیناسیون مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تکمیل واکسیناسیون در حال حاضر از نظر ما سه دوز است که مقاومت بالایی در مقابله با کرونا ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سویه جدید بیشتر بچه‌ها را در تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: وزارت بهداشت نیز از روز شنبه امکان واکسیناسیون بچه‌های ۹ سال به بالا را فراهم کرده و واکسن در همه مراکز استان‌ها موجود است، والدین نسبت واکسیناسیون فرزندان خود هرچه زودتر اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار