۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه عشایر خراسان جنوبی از آغاز سال جاری پرداخت شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ 01 January 2022


مدیرکل امور عشایر استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: از این رقمپرداخت ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز و ۱۰ میلیارد میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.
عصمتی پور افزود: این تسهیلات در قالب طرح زنجیره گوشت قرمز و تامین نهاده‌های دامی به متقاضیان پرداخت شد.
وی گفت: این تسهیلات در قالب تسهیلات قرض الحسنه با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله و طرح‌های زنجیره گوشت قرمز با نرخ سود ۱۰ درصد و بازپرداخت یک ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.
مدیرکل امور عشایر استان خرید دام عشایر، آبرسانی رایگان با ۲۳ دستگاه تانکر، تامین نهاده‌های دامی توسط تعاونی‌های عشایری از سایر استانها، تامین نهاده‌های مدت دار و اعطای تسهیلات بانکی بلندمدت و ارزان قیمت از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه عشایر در سال جاری برشمرد.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل شرایط سخت اقلیمی و خشکسالی بی سابقه میزان تولیدات عشایر در زمینه گوشت قرمز، شیر و فرآورده‌های لبنی، تولید کرک، مو و پشم، گیاهان دارویی، تولیدات زراعی و باغی بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است.
عشایر خراسان جنوبی بیش از یک میلیون و ۶۶ هزار راس دام سبک و سنگین دارند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار