مدیر کل استاندارد استان:
مدیر کل استاندارد استان یزد از بررسی و آزمون ۴۲۴ باسکول وسایل نقلیه چرخدار جاده ای(ثابت هم کف) در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: آمارهای حکایت از وضعیت بسیار خوب ۹۰ درصد از این نوع باسکول‌ها در استان دارد.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 19 December 2021

«محمد رضا زارع بنادکوکی» افزود: از مجموع آزمون‌های انجام شده روی باسکول‌ها، ۳۶۹ مورد قابل قبول و مابقی مردود بوده‌اند، که این آمار تاحدودی معادل مدت مشابه پارسال است.

این مسئول که به اتفاق کارشناسان اداره اندازه شناسی استاندارد استان یزد، ناوگان اوزان سنگین (آزمایشگاه سیار) را همراهی می کرد، گفت: این آمار حاکی از آن است که حدود ۹۰ درصد از باسکول‌های ثابت هم کف استان یزد از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: صاحبان موارد مردودی، پس از گرفتن تذکر و اخطار نسبت به رفع نقایص باسکول‌های خود، اقدام های لازم را انجام می‌دهند که به دنبال آن، آزمایشگاه سیار نسبت به آزمون مجدد باسکول‌ها اقدام می‌کند.

مدیر کل استاندارد استان گفت:در خصوص باسکول‌های وسایل نقلیه چرخ دار جاده ای، براساس استاندارد ملی ۱۰۲۷۴ چهار نوع آزمون اولیه، پس از تعمیر، سنواتی و صحت عملکرد که مورد آخر عموماً به درخواست دارنده باسکول و به منظور اطمینان از صحت توزین وسیله سنجش انجام می شود.

وی در خصوص آزمون دوره‌ای نیز تصریح کرد: طبق ماده ۱۵ از ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش، آزمایش دوره‌ای در هر سال یک بار در سراسر کشور انجام می گیرد ولی در بعضی از موارد نسبت به وضعیت وسایل سنجش ممکن است در هر دوسال یکبار یا با فاصله بیشتری طبق نظر مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد ایران هم انجام شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، زارع بنادکوکی در پایان گفت: از ۴۶ آزمون اولیه انجام شده روی باسکول‌های وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ایی استان هفت مردودی، از ۲۰۳ آزمون پس از تعمیرات شش مردودی، از ۱۴۲ آزمون سنواتی ۴۰ مردودی و از ۳۳ آزمون صحت عملکرد تنها دو مورد مردودی داشته‌ایم که با توجه به این آمار کمترین مردودی مربوط به آزمون صحت عملکرد است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: باسکول‌ ، استاندارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار