مدیرکل گمرک استان یزد کاهش زمان ترخیص کالا را از اهداف راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک یزد ذکر کرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 27 September 2015

به گزارش تابناک یزد،سیداصغر چاوشی‌زاده اظهار داشت: روش‌های گذشته با افزایش زمان ترخیص در نهایت زمینه‌ساز افزایش هزینه‌های اقتصاد ملی بود.

وی افزود: اکنون زمان انجام تشریفات گمرکی در رویه صادرات از 27 ساعت در مسیر سبز به 3 ساعت، در مسیر زرد از 40 ساعت به 5 ساعت و در مسیر قرمز از 30 ساعت به 11 ساعت کاهش یافته است.

مدیرکل گمرک استان یزد ادامه اداد: با راه‌اندازی سامانه اظهار از راه دور، هر صادر کننده در هر زمان از شبانه روز می‌تواند نسبت به تکمیل فرم اظهارنامه و تحویل اسناد الکترونیک به گمرک اقدام نماید و مراحل ترخیص کالا بدون حضور ترخیص کننده و به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

چاوشی‌زاده خاطرنشان کرد: به ازای هر روز تاخیر در واردات یا صادرات کالا، هزینه‌ای معادل یک درصد ارزش کالا بر واردکننده یا صادرکننده تحمیل می‌شود و تاجر این هزینه را در ارزش کالای خود منظور  و می‌توان انتظار داشت به ازای هر روز تاخیر در ترخیص کالا، مقدار یک درصد به ارزش کالا افزوده شود.

وی تاکید کرد: کاهش زمان ترخیص کالاهای صادراتی سبب کاهش هزینه‌های تولید، کاهش هزینه‌های اقتصاد ملی و افزایش رقابت‌پذیری صادرات می‌شود.

مدیرکل گمرک استان یزد اظهار داشت: زمان ترخیص کالای وارداتی در مسیر قرمز از 224 ساعت گذشته، با اجرای سامانه جامع امور گمرکی به 23 ساعت، در مسیر زرد از 186 ساعت به 21 ساعت و در مسیر سبز از 77 ساعت به 18 ساعت کاهش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار