معاون برنامه ریزی سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور از اختصاص۳ هزار میلیارد تومان از طرف خیرین به امر مدرسه سازی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴ 08 November 2021
بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز همزمان با سراسر کشور به صورت مجازی در استان همدان در حال برگزاری شد.

به گزارش تابناک همدان، معاون برنامه ریزی سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان موضوع اینکه در چند سال گذشته ۱۳۵ هزار کلاس درس با حمایت خیرین ساخته شده است، افزود: در سال گذشته و با وجود تمامی مشکلات و شیوع ویروس کرونا ۳ هزار میلیارد تومان از طرف خیرین به امر مدرسه سازی اختصاص داده شده است.

مهاجرانی با اشاره به اینکه جنس خیرین از نوع خدمت و انسانیت است بیان کرد: این انسان‌های والا در کنار کمک به ساخت مدرسه بنای اعتماد را بوجود آورده اند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این آئین به ساختن هنرستان‌ها تاکید کرد و افزود: مهارت آموزی می‌بایستی در کشور نهادینه شود که ابن موضوع در آینده تاثیرات مناسبی را خواهد داشت 

ناصر قفلی افزود:تعداد تحصیل کرده‌های بیکار بیشتر از کسانی است که تحصیلات ندارند و این موضوع جای تامل دارد.

وی بیان کرد: در ساخت مدارس می‌بایستی مشارکت جمعی را ایجاد کرد و همچنین ساخت هنرستان در شهرک‌های صنعتی را به جدیت دنبال کرد.

مدیر کل اداره نوسازی و تجهیز مدارس نیز ضمن حضور در مدرسه به عنوان دومین پایگاه اجتماعی و تربیتی بعد از خانواده اهمیت بسازی را داراست و همین موضوع اهمیت کار خیرین مدرسه ساز را نمایان می‌کند.

محمد حسین مرادی تاکید کرد: ساخت مدارس صرفا هزینه نیست و سرمایه گذاری بلند مدت برای ساخت شخیصت‌های علمی و انسانی محسوب می‌شود.

وی تعهدات خیرین در سال ۱۳۹۹ را ۴۴ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ۱۰۰ این موضوع محقق شده همچنین میزان تعدات خیرین سال ۱۴۰۰، ۶۰ میلیارد تومن بوده است که ۸۵ درصد آن محقق شده.

مرادی بیان بیان اینکه در ساخت ۳۱ درصد مدارس تا سال ۹۹ خیرین مشارکت داشته اند خاطرنشان کرد: ساماندهی تهویه مدارس از اهمیت بسزایی بخوردار است که در همین راستا ۱۰۰ فن با مشارکت خیرین خریداری و مدارس منظور تجهیز شده.
 
منبع: روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار