آمار مبتلایان کرونا در استان گیلان کاهش یافته است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمار کاهشی کرونا در گیلان خبر داد و گفت: تنها ۸ بیمار کرونایی امروز به بخش ICU منتقل شدند.
کد خبر: ۹۹۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ 05 October 2021

فردین مهرابیان امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین راه قطع زنجیره کرونا رعایت موازین بهداشتی است و هم‌وطنان باید از مسافرت‌های غیرضروری به استان گیلان خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری کرونا دورهمی‌های خانوادگی است همچنین عادی‌انگاری نسبت به کرونا سبب تشدید پیک پنجم کرونا می‌شود.

مهرابیان با اشاره به تلاش بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان برای کنترل بیماری گفت: از هم‌وطنان و مسافران تقاضا داریم پروتکل‌های بهداشتی و بهداشت فردی زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از پیش رعایت کنند.

وی از تعداد مراکز فعال واکسیناسیون در استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: 53 پایگاه واکسیناسیون در سطح استان گیلان و 4 پایگاه در رشت امروز فعال بودند اما تعداد پایگاه‌ها فردا افزایش پیدا می‌کند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین آمار کرونا در گیلان افزود: 373 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 72 نفر از این تعداد 24 ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند.

مهرابیان گفت: 68 بیمار کرونایی به‌دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و 8 بیمار به تازگی به این بخش منتقل شدند همچنین حال 55 بیمار کرونایی در استان وخیم‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار