تابناک بررسی می‌کند؛

گزینه‌های نهایی استانداری گیلان+سوابق

گزینه‌های نهایی استانداری گیلان از سوی نمایندگان و احزاب معرفی شدند.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴ 18 September 2024

به گزارش تابناک گیلان، با توجه به تحولات سیاسی کشور و تغییر دولت‌ها، همواره تغییراتی در ساختار اجرایی کشور از جمله استانداران مشاهده می‌شود.

 

در این راستا، عبدالرضا ابراهیمی، رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در گیلان، از لیست پیشنهادی برای تصدی پست استانداری گیلان خبر داد.

 

وی اعلام کرد که این لیست با توجه به گرایشات اکثریت رای‌دهندگان و نیازهای استان گیلان تنظیم شده است.

 

شش گزینه اصلی برای استانداری گیلان معرفی شده‌اند که عبارتند از: هادی حق‌شناس، محمد زالفی، قاسم رمضانپور، سارنگ حسن‌پور، منصور صوفی و محمود قاسم‌نژاد.

 

در پی همین تغییرات مدیریتی و بحث‌های پیرامون انتخاب استانداران جدید، مجمع نمایندگان استان گیلان نیز پیش از این سه گزینه پیشنهادی خود را برای تصدی پست استانداری گیلان معرفی کرده بود.

 

بر اساس اعلام این مجمع، هادی حق‌شناس، استاندار پیشین گلستان و نماینده اسبق بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، جبار کوچکی‌نژاد، نماینده پنج دوره مردم رشت در مجلس، و اکبر بهنام‌جو، استاندار پیشین اردبیل، به‌عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای مدیریت اجرایی استان گیلان مطرح شده‌اند.

 

این افراد با توجه به سوابق و توانمندی‌های مدیریتی خود به‌عنوان چهره‌های برجسته مطرح شده‌اند و هر یک دارای تجربه‌های ارزشمندی در حوزه مدیریت اجرایی و توسعه استان گیلان می‌باشند.

 

انتخاب استاندار جدید گیلان در شرایط کنونی می‌تواند نقشی کلیدی در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و رفع چالش‌های این استان ایفا کند.

 

به نظر می‌رسد که این لیست پیشنهادی با هدف تقویت تعامل بین دولت و مردم، و به‌ویژه تقویت همگرایی با خواسته‌های عمومی رای‌دهندگان، تدوین شده است.

 

آشنایی با سوابق گزینه‌های نهایی استانداری گیلان:


هادی حق‌شناس: نماینده اسبق بندرانزلی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان و استاندار گلستان بوده است. حق شناس از چهره‌های نزدیک به پزشکیان است که شانس بالایی برای انتصاب یک جایگاه کشوری و یا استانداری گیلان دارد.

 

جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی: نیز به‌واسطه حضور پنج دوره ای در مجلس شورای اسلامی و فعالیت در کمیسیون‌های مختلف، از تجربه‌ای ارزشمند در قانون‌گذاری و مسائل مرتبط با توسعه منطقه‌ای برخوردار است.

 

اکبر بهنام‌جو: با سابقه استانداری اردبیل، تجربه مدیریت کلان و آشنایی با چالش‌های استان‌های شمالی کشور را در کارنامه خود دارد.

 

سارنگ حسنی‌پور: جوان‌ترین گزینه ستاد پزشکیان برای استانداری گیلان با ۳۹ سال سن می‌باشد. سرپرستی فرمانداری شفت، بخشداری خشکبیجار و معاونت اداره کل امنیتی استانداری گیلان از جمله سوابق حسن‌پور است.

 

محمد زالفی: فرماندار اسبق رشت، رودبار و لنگرود و دبیر پیشین حزب کارگزاران استان گیلان از دیگر گزینه‌های مطرح برای استانداری گیلان از سوی اصلاح‌طلبان است.

 

قاسم رمضانپور: شنیده می‌شود، تمایل چندانی برای این سمت ندارد و به نفع سایر گزینه ها انصراف داده، نماینده مردم صومعه سرا در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی و معاون محمدباقر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه بوده‌است.

 

محمود قاسم‌نژاد: بازنشسته وزارت کشور، معاون سیاسی امنیتی دولت روحانی، فرماندار اسبق شهرستان‌های ماسال و فومن از سوابق دیگر گزینه ستاد پزشکیان اشاره کرد.

منصور صوفی: برادر علی صوفی (وزیر تعاون )، از فعالان سیاسی گیلان است. صوفی استاد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است و معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت تعاون دولت اصلاحات، از دیگر سوابق وی است.

 

این گزینه‌ها در حالی مطرح شده‌اند که انتخاب استاندار گیلان به یکی از موضوعات مهم در فضای سیاسی و اجرایی این استان تبدیل شده است.

 

با توجه به تجربیات مدیریتی این افراد و اهمیت این جایگاه در تحقق برنامه‌های توسعه‌ای استان، انتظار می‌رود روند انتخاب استاندار گیلان به‌زودی نهایی شود.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار