مردم خواندن کتاب را فراموش کرده‌اند

کد خبر: ۹۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴ 19 September 2015

رئیس شورای شهر محمد شهر گفت: مطالعه روزانه ایرانی‌ها از نیم ساعت هم کمتر است.

بیژن بابایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: کتابخوانی در کشور فراموش شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها به کتابخانه‌های لوکس و زیبا علاقه زیادی دارند ولی به جرأت می‌توان گفت که زمان مطالعه روزانه آنها به 30 دقیقه هم نمی‌رسد.

بابایی افزود: بیشتر مردم از کتابخانه ‌ها به عنوان دکور استفاده می‌کنند و صرفا کتاب می‌خرند تا قفسه کتابخانه‌هایشان را پر کنند.

این مسئول گفت: عده‌ای هم که به مطالعه علاقه دارند بیشتر کتب تخصصی و مرتبط با شغل خود را می‌خوانند و کمتر به سمت کتاب‌های عمومی کشیده می‌شوند.

وی ابراز کرد: این افراد نه به خاطر علاقه بلکه به اقتضای شغل خود ناچارند منابع جدید رشته خود را مطالعه کنند تا بتوانند اطلاعات خود را به روز نگه دارند.

این مسئول ادامه داد: سیستم آموزشی کشور نیز به گونه‌ای است که دانش آموزان را وادار می‌کند که صرفا برای گرفتن نمره مطالعه درسی داشته باشند.

رئیس شورای شهر محمد شهر گفت: سیستم آموزشی نمره محور باعث شده دانش آموزان امروزی با کتاب‌های غیر درسی ارتباط برقرار نکنند و مطالعه را به کتاب‌های کمک آموزشی محدود کنند.

بابایی اضافه کرد: متاسفانه حتی وضعیت مطالعه روزنامه هم مناسب نیست و مردم صرفا به مطالعه اخبار حوادث بسنده می‌کنند.

این مسئول گفت: هرچند طی سال‌های گذشته اقداماتی ازقیبل ایجاد کتابخانه‌های سیار درمترو، بانک و سایر مکان‌های عمومی صورت گرفته که باعث می‌شود رابطه مردم با منابع مطالعه بهتر شود ولی این اقدامات کافی نیست.

وی در پایان گفت: برای درونی کردن فرهنگ مطالعه درمیان مردم باید برنامه‌ریزی‌های ریشه‌ای انجام داد و در طول زمان این برنامه‌ها را اجرایی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار