زائران گیلانی فردا عازم مدینه منوره می شوند

مدیرکل فرودگاه گیلان از آمادگی کامل عوامل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت برای انجام فرآیند اعزام زائران حج تمتع استان به مقصد مدینه منوره خبر داد و افزود: فردا صبح نخستین پرواز زائران خانه خدا از این فرودگاه انجام می شود.
کد خبر: ۷۶۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 23 July 2019

 

تابناک / غلامرضا کریم آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۶۹  زائر گیلانی از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی روز دوم مرداد  فرودگاه رشت را به مقصد مدینه ترک خواهند کرد .
وی با اشاره به این که کهنسال ترین زائر گیلان در عملیات حج تمتع امسال ۸۵ سال و جوانترین زائر ۱۶ سال سن دارند افزود : پرواز زائران حج تمتع ۹۸ گیلان در قالب چهار کاروان و با دو پرواز به شماره های ۱۵۱۶ و ۱۵۱۴ انجام می شود.
 ۴۸۷نفر شامل ۴۶۹ زائر و ۱۸ نفر از عوامل فردا ، از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت عازم مدینه منوره می شوند .
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی بازمی‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت یکی از برترین فرودگاه‌های ایران است و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی می باشد.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی با هفت طرح تقرب مجهز است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار