هنر خنثی وجود ندارد

تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس مؤسسه حکمت نوین اسلامی گفت: در هیچ کجای جهان ، هنر خنثی وجود ندارد و هنر دارای جهت است.
کد خبر: ۶۳۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 29 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در پانزدهمین شب از سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد افزود : هنر گاهی با احساسات و عواطف انسانی پیوند پیدا می خورد ، ولی گاهی با عقل پیوند دارد که در این مسیر باید نگاه عمیق تری به آن داشت.
خسروپناه با بیان اینکه ذات هنر خلاقیت و آفرینشگری است تاکید کرد: هنرمندان باید خلاق و هنرمند متعهد باشد و وظیفه صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی تربیت هنرمند انقلابی و متعهد است.
وی، به وجود 3 نوع هنر در جهان اشاره کرد و گفت:هنر تخیلی، عینی و عقلی سه گونه از هنر است که می تواند به بررسی آن دست یافت.
این فلسیوف معاصر ایران گفت: هالیوود به عنوان یکی از نهادهای بزرگ فیلمسازی در جهان است و ایران در رده پنجم تا ششم فیلمسازی با گونه های مختلف است.
خسروپناه افزود: هالیوود به غیر از اینکه در فرم و محتوی فیلمهای متفاوت می سازد و نخستین نهادی بود که وارد فیلمسازی دینی شد.
به گفته وی، فیلم های دینی هالیوود درباره مقدسات نیست و جنبه انسانی دارد و به دنبال تفکر ضد دینی است.
وی تصریح کرد: موسیقی کلاسیک غرب و سازهای موسیقی کلاسیک پس از مدرن و پسامدرن کنار رفت و موسیقی پاپ و راک جایگزین آن شد.
به گفته وی، در مضامین شعری مدرن و پسامدرن گاهی ضد دینی، ضد انسانی، شهوانی و یاس و ناامیدی با ریتم بسیار تند است.
خسروپناه اظهار داشت: فرقه شیطان پرست ها از موسیقی ' هوی متال ' و راک استفاده می کنند و در این موسیقی مضامین غیر دینی و انسانی است.
این استاد دانشگاه و حوزه ادامه داد:بشر از قرن شانزدهم به بعد با نقاشی ' میکل آنژ ' راه دوری از آسمان را انتخاب کرد و وقتی هنر از آسمان بریده شد، هنر رویکرد شهوانی و عضب به خود گرفت.
خسروپناه رویکرد دیگر هنر را هنر متعهد دانست و گفت: هنر متعهد با عقل و ایمان پیوند دارد چرا که عقل باعث تقویت ایمان می شود.
بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی شنبه شب با عنوان «انقلابی؛ بایدها و نبایدها» از بیست و سوم تیرماه تا چهاردهم مردادماه در مهدیه مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار