هوای چهارمحال و بختیاری برای گروه‌های حساس ناسالم شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: هوای استان روز یکشنبه به دلیل وقوع گرد و غبار در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت .
کد خبر: ۱۱۷۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰ 07 July 2024

به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری»، سعید یوسف‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرد و غبار ورودی به استان با منشا داخل کشور است و هم‌اکنون میزان غلظت ذرات معلق تا قطر ۲.۵ میکرون برابر با ۴۱ میکروگرم در مترمکعب و میزان غلظت ذرات معلق تا قطر ۱۰ میکرون برابر با ۸۱ میکروگرم بر مترمکعب است.

وی گفت: از ابتدای فروردین سال‌جاری تاکنون تعداد روزهای پاک ۱۸ روز، روزهای قابل قبول ۸۷ روز و تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس سه روز، براساس میانگین شاخص کیفیت هوا مربوط به ذرات معلق تا قطر ۲.۵ میکرون بوده است.

یوسف‌پور اظهار داشت: منشا بروز پدیده گرد و غبار در استان در سال جاری مربوط به بیابانهای مرکزی کشور و شرق اصفهان بوده است.

براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌ یابی هواشناسی، تا اواسط هفته جاری آسمانی صاف تا کمی ابری، در پاره ای مناطق همراه با غبار رقیق و برای ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، در پاره ای نقاط احتمال رگبار خفیف گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد احتمال گرد و خاک، انتقال گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. دما طی این مدت تغییر محسوسی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار