وضعیت تب کریمه کنگو در میان عشایر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد جمعیت مناطق عشایری استان را بیش از 70 هزار نفر از عنوان کرد و بیان داشت: این جمعیت در قالب حدود 11 هزار خانوار در این مناطق ساکن هستند.
کد خبر: ۴۳۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳ 09 June 2017
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تاکنون هیچ موردی از تب کریمه کنگو در مناطق عشایری استان گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجید علی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حدود 12 درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در مناطق عشایری استان ساکن بوده و زندگی می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد جمعیت مناطق عشایری استان را بیش از 70 هزار نفر از عنوان کرد و بیان داشت: این جمعیت در قالب حدود 11 هزار خانوار در این مناطق ساکن هستند.

وی نقش عشایر در رونق و ارتقای اقتصاد را بسیار موثر و مهم عنوان کرد و بیان داشت: عشایر با داشتن شغل دامپروری نقش مهمی در تامین گوشت، محصولات دامی و صنایع دستی دارند.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود به وجود و انتشار بیماری «تب کریمه کنگو» در کشور اشاره کرد و گفت: مردم عشایر از شنیدن شایعه این بیماری نگران شده‌اند.

علی‌پور با بیان اینکه حدود یک میلیون راس دام سبک و سنگین متعلق به جامعه عشایری استان است، خاطرنشان کرد: مردم عشایر حق دارند با شایعه چنین خبرهایی نگران شوند.

وی ضمن اطمینان خاطر به مردم از عدم وجود این بیماری در میان دام عشایر، گفت: تاکنون هیچ‌ موردی از وجود این بیماری در مناطق عشایری استان گزارش نشده است.

این مسوول با اشاره به اینکه وضعیت این بیماری توسط مسوولان مربوطه به خوبی تحت کنترل است، گفت: به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری «تب کریمه کنگو» نوارهای مرزی مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد با استان‌های همجوار توسط اکیپ‌های ویژه و متخصص در حال کنترل و سم‌پاشی است.

علی‌پور با بیان اینکه سالانه حدود 13 هزار و 400 تن گوشت توسط جامعه دامپروری استان تولید و روانه بازار می‌شود، یادآور شد: 54 درصد از این میزان توسط جامعه عشایری تولید می‌شود.

وی با اشاره به حساسیت و اهمیت موضوع بیماری «تب کریمه کنگو» در کشور و تبع آن در این استان، گفت: مسوولان تمامی تلاش خود را برای پیشگیری، کنترل و مقابله با این بیماری به کار گرفته و انجام می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار