خریداری 70 درصد گندم تولیدی کشاورزان چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود 70 درصد از گندم تولیدی کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 06 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- جان‌محمد الله‌یاری در نخستین کارگاه توجیهی آموزشی خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: در سال جاری 43 مرکز خرید گندم در سطح استان، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 60 درصد از گندم تولیدی استان توسط اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی و کشاورزی تحت پوشش سازمان تعاون روستایی استان خریداری شد، افزود: امسال طبق پیش بینی‌های انجام شده و به منظور حمایت از تولید کننده و مصرف کننده، حدود 70 درصد از گندم تولیدی کشاورزان خریداری خواهد شد.

الله‌یاری با اشاره به اینکه سال گذشته 69 هزار تن گندم در استان خریداری شد، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود 70 هزار تن گندم خریداری شود که با توجه به گستردگی شبکه‌های تعاون روستایی، مسئولان خرید می‌توانند در نزدیک‌ترین مکان در سطح روستاها گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کنند.

وی گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم با توجه به قیمت تعیین شده توسط دولت 1300 تومان مصوب شده است که خرید گندم از کشاورز به صورت آنلاین انجام می‌شود و بعد از گذشت یک هفته پول کشاورز از طریق شرکت غله و خدمات بازرگانی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

الله‌یاری با اشاره به اینکه تولید عمده گندم مربوط به شهرستان لردگان است، ادامه داد: از فردا در سطح این شهرستان گندم تولیدی از کشاورز تحویل گرفته می‌شود و در بقیه شهرستان‌ها نیز بر اساس اقلیم منطقه خرید تضمینی انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به خرید تضمینی جو در استان تصریح کرد: در سال جاری قیمت هر کیلوگرم جو 1030 تومان خواهد بود که خرید از طریق نزدیک‌ترین مکان تولید توسط تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی  انجام خواهد شد.

الله‌یاری گفت: حدود 50 میلیون تومان تجهیزات از جمله بمبو، ترازوی دیجیتال و رطوبت‌سنج برای مراکز خرید، خریداری شده است که امروز در اختیار مسئولان مراکز خرید قرار خواهد گرفت.

حدود 100 نفر از مسئولان مراکز خرید در این کارگاه، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار