90 درصد جمعیت عشایر شاغلند

مجید علی‌پور با بیان اینکه حدود 90 درصد جمعیت عشایر شاغل هستند، گفت: جمعیت عشایر از زمان خردسالی فرزندان خود را به کار کردن و انجام امور مربوط به زندگی خود عادت می‌دهند.
کد خبر: ۴۳۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 28 May 2017
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، گفت: جامعه عشایری 35 درصد از صنایع دستی استان شامل 10 هزار متر گبه، گلیم، قالی، جاجیم و فرش را تولید می‌کنند.

مجید علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: جمعیت عشایر نقش موثر و محوری در توسعه تولید و اقتصاد دارند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شعار سال جاری (تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی)، گفت: مقام معظم رهبری تاکید زیادی برای توجه و تلاش در راستای تحقق این شعار دارد.

وی با اشاره سبک زندگی عشایری و کار آنها، خاطرنشان کرد: کار عمده عشایری دامداری، تولید صنایع دستی و در برخی مناطق کشاورزی است.

این مسوول با بیان اینکه حدود 90 درصد جمعیت عشایر شاغل هستند، گفت: جمعیت عشایر از زمان خردسالی فرزندان خود را به کار کردن و انجام امور مربوط به زندگی خود عادت می‌دهند.

علی‌پور به انجام فعالیت‌های موثر توسط این جمعیت اشاره کرد و افزود: این قشر نقش محوری در تولید ایجاد اشتغال دارند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تولید صنایع دستی توسط عشایر را از جمله اقدامات شاخص عنوان کرد و بیان داشت: تولید صنایع دستی یکی از حرفه‌ها و هنرهای اصیل و کهن مردم این استان است.

وی، گفت: جامعه عشایری با دارا بودن حدود یک میلیون راس دام سبک و سنگین 35 درصد از صنایع دستی استان شامل 10 هزار متر گبه، گلیم، قالی، جاجیم و فرش را تولید می‌کنند.

این مسوول خدمات‌رسانی به عشایر را هزینه ندانست و یادآور شد: ارائه خدمات مطلوب به این قشر می‌تواند در توسعه تولید و اشتغال موثر باشد.

وی در پایان، احداث راه، شناسایی و بهسازی چشمه‌های آب، تامین آب شرب و سالم، اجرای طرح اسکان عشایر، اجرای طرح زنجیره تولید و پرداخت تسهیلات به جامعه عشایری را از جمله اقدامات انجام شده برای توسعه خدمات‌رسانی به این قشر عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار