وزير كشور:

مشكلات امروز ناشي از سوء مديريت گذشته است

وزير كشور مشكلات امروز كشور را ناشي از سوء مديريت مديران گذشته دانست.
کد خبر: ۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹ 17 January 2015
به گزارش تابناك – البرز: عبدالرضا رحمانی‌ فضلی امروز در شورای اداری آموزش و پرورش استان البرز حضور يافت و به تشريح مشكلات كشور در بخش‌هاي مختلف پرداخت.
وي دليل اصلي مشكلات امروز كشور را سوء مديريت گذشته توصيف كرد و اين در حالي است كه نامي از دولت محمود احمدي‌نژاد به ميان نياورد.
وي همچنين اظهار داشت: آموزش و پرورش سهم اساسی در توسعه و تربیت نسل آینده ایفا می‌کند که لازم است برنامه‌ها و تدابیر اساسی برای رشد همه جانبه آموزش و پرورش در کشور نهادینه شود.
وزير كشور با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود در کشور در تنگناهایی قرار داریم، خاطرنشان کرد: توسعه آموزش و پرورش با منابع دولتی هرگز جواب نمی‌دهد و با وجود شرایط تحریم و کاهش قیمت نفت باید گام‌های محکم‌تری را برای توسعه همه جانبه کشور از جمله آموزش و پرورش برداریم.
رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه برخی از مشکلات موجود در کشور به دلیل برخی سوء مدیریت‌های قبلی است، افزود: بی‌توجهی به مناطق و ظرفیت‌ها و عدم توجه به خلاقت‌ها و استعدادهای استان‌ها و شهرستان‌ها و حتی نیروهای مردمی سبب شد شاهد توزیع ناعادلانه امکانات در برخی از مناطق کشور باشیم.
وی تصریح کرد: نگاه جدی و معقولانه به آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین دستگاه تاثیرگذار در روند تربیت و پرورش و توسعه علم باید بیش از پیش مورد توجه تمام مسئولان، نهادهای دولتی و غیر دولتی و حتی مردم قرار گیرد.
وزیر کشور گفت: روند کلی کشور از مقام معظم رهبری تا تمام وزرا و دستگاه‌های مختلف مبتنی بر مشارکت‌هاست لذا تنها با مشارکت می‌توان شاهد رشد و توسعه همه جانبه کشور بود.
رحمانی‌فضلی بیان داشت: چگونه است که نهادهای خصوصی می‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند و مشارکت مردمی داشته باشند اما ما نمی‌توانیم. همچنین تنها راه حضور و مشارکت‌های مردمی اعتمادسازی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به ارتقاء اقتصاد مقاومتی در تمام استان‌های کشور اشاره کرد و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی را باید ارتقاء دهیم لذا تغییر در باورها و ساختارها تنها راه توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور است.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها را توسعه حوزه اختیارات استانداران عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌‌هایی که در استان‌های مختلف کشور وجود دارد می‌توانیم در حوزه مشارکت‌ها و ارتقای اختیارات استانداران شاهد رشد و توسعه استان‌ها باشیم.
رحمانی‌فضلی در ادامه سخنان خود به اجرایی شدن طرح اقتصاد مقاومتی در 11 شهر کشور اشاره کرد و گفت: 11 شهر کشور به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی تعیین شده‌اند که هم‌اکنون این طرح در کرمان راه‌اندازی شده است.
وی متذکر شد: دولت نمی‌تواند با ارز 45 تومانی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را در توسعه مدارس کشور انجام دهد.
وزیر کشور در ادامه سخنان خود به مشکلات امنیتی و زیرساختی استان البرز اشاره کرد وگفت: این استان با توجه به ظرفیت هایی که دارد شاهد کمترین امکانات می‌باشد که لازم است تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم و همچنین ارتقای مشارکت‌ها، رشد و توسعه استان البرز را نیز در برنامه‌های کاری خود داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار