بردن کتاب به داخل خانه‌ها با استفاده از ظرفیت شبکه‌های مردمی به ویژه مادران ممکن است

مدیر کل کانون البرز، در دیدار با مدیر کل کتابخانه‌های استان، بر لزوم همراه کردن مردم و خانواده‌ها به ویژه مادران برای راه اندازی پویش‌های مردمی در حوزه‌ی ترویج مطالعه و بردن کتاب به خانه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 23 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» این مقام مسؤول در دیدار با علی معدنی‌پور، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به ماموریت مشترک و حوزه‌ی اصلی فعالیت کانون و نهاد کتابخانه‌ها گفت علاوه بر شناسایی  توانایی‌ها و اشتراک ظرفیت‌های مشترک، هر دو سازمان باید از حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی فعال برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره ببریم.

عاشری افزود تجربه نشان داده  هر جایی که فقط به دستگا ها و سازمان‌های مختلف اکتفا کردیم  و از ظرفیت‌های مردمی دور مانده‌ایم، دچار آسیب شده‌ایم؛ لذا باید مردم، خانواده‌ها به ویژه مادران را دربالای هرم  فعالیت‌های پیش بینی شده‌ی حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی ببینیم.

مدیر کل کانون البرز ادامه داد مادر رکن خانواده است و  اگر قرار است کتاب را داخل خانه‌های ببریم باید از جایگاه مادر و رابطه‌ی عاطفی او با دیگر اعضای خانواده برای اثرگذاری در فرهنگ مطالعه بهره ببریم.

پرهیز از موازی کاری، اشتراک توانمندی‌ها حداقل در سطح استانی و برگزاری فعالیت‌های محتلف با استفاده از ظرفیت دغدغه‌مندانی که از تخصص مشاورین کودک نیز بهره برده‌اند و مادران، راه اندازی کتابخانه‌ی تخصصی تعلیم و تربیت برای خانواده‌ها و ممیزی بومی کتاب ها و دسته بندی برای مادران متناسب با گروه سنی فرزندانشان و استفاده از ظرفیت‌های  کتابخانه‌های عمومی در مناطقی که کانون در آن مناطق فاقد مرکز فرهنگی، هنری است برای کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان و اجرای فعالیت های تخصصی برای آنان از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار