مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

اعتراض به آل سعود ربطی به جنگ عرب و عجم ندارد/ مسلمانان مراقب توطئه جنگ شیعه و سنی باشند/ تعطیلی مناسک حج خواست شیطان است

عده‌ای مدام می‌گویند ما در کشور فقیر داریم، چرا به حج می‌رویم. در پاسخ به این افراد باید گفت اگر واقعا دلتان می‌سوزد، پس چرا به تورهای گردشگری به کشورهای اروپایی و آمریکایی اعتراض نمی‌کنید.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 27 September 2015
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: مسئولیت مستقیم فجایع اتفاق افتاده در حین برگزاری مناسک حج بر عهده آل سعود است و آنها باید پاسخگو باشند.

به گزارش تابناک – البرز: عصر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی در تجمع بزرگ اعتراضی مردم استان البرز در اعتراض به بی‌کفایتی و بی‌تدبیری آل سعود طی سخنانی اظهار داشت: حکومت عربستان باید مسئولیت این فاجعه را بپذیرد و از جهان اسلام به طور رسمی عذرخواهی کند.
وی تاکید کرد: این فاجعه به دلیل بی‌کفایتی و مدیریت غلط آل سعود رخ داده و آنها مسئول مستقیم کشته شدن بیش از یک هزار زائر خانه خدا هستند.
این مسئول افزود: رهبری معظم انقلاب اسلامی به درستی فرمودند که آل سعود باید به طور رسمی از جهان اسلام عذرخواهی کرده و بی‌تدبیری و بی‌کفایتی خود را بپذیرد.
تویسرکانی بیان داشت: در حال حاضر تمام زائران خانه خدا که امسال به مراسم حج از نقاط مختلف جهان اعزام شده و اکثریت مسلمانان سراسر جهان خواستار مجازات عوامل اصلی این فاجعه تاسف‌آور که منجر به جان باختن بیش از یک یک هزار زائر خانه خدا شد، هستند.
وی تصریح کرد: بیش از 2 دهه قبل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بی‌کفایتی سران آل سعود را مورد توجه قرار داده بودند و ما در تمام این مدت با دیدگاه‌های آنها چالش جدی داریم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: چالش و اختلاف اصلی ما با سران آل سعود در نظرات مربوط به اسلام ناب محمدی (ص) که مورد تاکید نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت قرار دارد با ریشه نگاه اسلام آمریکایی است و باید ریشه این نگاه غلط خشکانده شود.
تویسرکانی افزود: متاسفانه وهابی‌ها به کانون فتنه علیه جهان اسلام تبدیر شده و به جای دیدگاه‌های اسلام ناب محمدی (ص)، اسلام اشرافیت، زورگویی و ذلت در برابر دشمنان اسلام را ترویج وی‌کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه حکومتی که خود را خادم حرمین شریفین معرفی کرده و اداره مناسک حج و زائران خانه خدا را در دست دارد، به جای اینکه با دشمنان اسلام مقابله و مبارزه کند، به صهیونیست‌های کودک‌کش اطمینان می‌دهد که ما هرگز اسلحه‌ خود را به طرف شما نمی‌گیریم و برای خوش‌آمد گویی به غربی‌ها، با جمهوری اسلامی ایران مقابله می‌کند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: متاسفانه آل سعود مروج ذلت در برابر غربی‌ها و دشمنان اسلام شده و نگاه آنها با دیدگاه‌های اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری که مبتنی بر نظر است، در تضاد است.
تویسرکانی با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت مبنی در دوره‌های مختلف گفت: یک مسلمان واقعی باید همواره آماده مقابله با مستکبران بوده و مستکبران محدود به غرب و یا اقوام مختلف نمی‌شود و هر کس که متکبر و خودخواه بوده و به مردم ستم کند، جزو مستکبران قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد:‌ به همین دلیل است که اسلام ناب محمدی (ص) همواره با اسلام آمریکایی و مروجان اسلام آمریکایی در نبرد بوده و این نبرد ادامه دارد.
این مسئول در ادامه سخنان خود هشدار داد: این نگاه نباید تعبیر به جنگ عرب و عجم شود، بلکه بحث بر سر اصول اسلامی و اصول انسانی است. ما باید هوشیار باشیم که وارد توطئه جنگ بین عرب و عجم نشویم.
تویسرکانی با اشاره به برخی از توطئه‌ها که به دنبال اختلاف میان شیعه و سنی است،‌ گفت: فاجعه منا ربطی به شیعه و سنی ندارد. ما با اهل سنت طرف نیستیم و بحث ما بی‌کفایتی آل سعود بوده که اهل سنت را نیز متضرر کرده است.
وی گفت: متاسفانه عده‌ای با بهانه قرار دادن فاجعه منا که به دلیل بی‌کفایتی آل سعود رخ داد، به دنبال توطئه‌هایی از جمله تبلیغات مسموم علیه مناسک حج در فضای مجازی هستند و مردم باید به طور کامل هوشیار باشند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: برخی به دنبال تعطیل کردن مناسک حج هستند، مردم آگاه باشند که این خواست دشمنان اسلام و خواست شیطان است و نباید به دامان این توطئه افتاد. عده‌ای مدام می‌گویند ما در کشور فقیر داریم، چرا به حج می‌رویم. در پاسخ به این افراد باید گفت اگر واقعا دلتان می‌سوزد، پس چرا به تورهای گردشگری به کشورهای اروپایی و آمریکایی اعتراض نمی‌کنید.
تویسرکانی تاکید کرد: چرا برخی‌ها حرف جاهلان و شیطان و وهابیت را تکرار کرده و سخن از تعطیلی حج می‌زنند. رسانه‌ها باید آگاه باشند و در فضای مجازی پاسخ این تبلیغات مسموم را بدهند.
وی بیان داشت: شیعیان دارای ولایت هستند و در هر زمانی به ویژه روزهای بحرانی و فتنه‌ها،‌ به رهنمودهای فتنه نگاه می‌کنند و در این زمینه رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای به صراحت نظر خود را بیان فرموده و ما نیز از رهنمودهای ایشان اطاعت می‌کنیم.
لازم به توضیح است، در تجمع بزرگ اعتراضی مردم استان البرز در قبال جنایات آل سعود و کشتار مسلمانان بی‌گناه یمن، ضمن برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی علیه آل سعود و حامیان غربی این رژیم شعارها سردادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار