تابناک-برگزیدگان بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی «استان هرمزگان» به مرحله منطقه‌ای معرفی شدند.
کد خبر: ۹۸۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 08 August 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان ؛ با حضور پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان، سعید عبدلی‌زاده رییس حوزه هنری، مربیان، کارشناسان و علاقمندان به هنر قصه‌گویی اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی برگزار شد.

هیات داوران بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی استان هرمزگان  با حضور عفت تفضلی، مریم احتشام و عاطفه جمالی  قصه‌گویان برگزیده این مرحله از جشنواره را در سه بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، زنان و مردان، دختران و پسران معرفی کردند.
بر این اساس نفرات اول تا سوم راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای با رای هیات داوران استان هرمزگان در دو بخش ملی و آیینی سنتی اعلام گردید.
در بخش ملی مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها سکینه فیروززاده  با قصه «قصه جیرجیرک» ، سلیمان کرم پور  با قصه«مرد و نامرد»  و فاطمه امیرمرادی  با قصه «پادشاه و حاتم طایی» به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند.
 در بخش زنان و مردان به ترتیب خاتون سعدینی  با قصه «مراد سونی»   
شادی آزاد با قصه «گل پونه و آسمون»  و آناهیتا محلفی  با قصه «تولد یک قلب» رتبه اول تا سوم جشنواره را کسب کردند.
همچنین در بخش دختران و پسران  
محمدامین سالاری  با قصه «صدای ساز سهراب»، فاطمه زهرا احمدی فینی با قصه «آسیاب بچرخ» و  یسنا حیدری  با قصه «نقره ماهی» سه نوجوانی بودند که رتبه اول تا سوم را بدست آوردند. 
با اعلام هیات داوران هیچ اثری آیینی سنتی در بخش مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها اعلام نگردید و در بخش زنان و مردان هیچ کس به عنوان نفر اول و سوم حایز رتبه شناخته نشد.
در  بخش قصه‌های آیینی سنتی رده زنان و مردان شهرزاد زارعی با قصه «رستم و تهمینه» نفر دوم جشنواره شد.
 بر اساس این اعلام در بخش دختران و پسران کوثر شهدادی با قصه « نبرد سهراب و گردآفرید» و رایان شاهی با قصه «ضحاک اهریمن» رتبه اول و دوم  را کسب کردند و نفر سومی حایز رتبه اعلام نشد.
هیات داوران همچنین شایسته تقدیر زنان و مردان را  مرضیه فیروزی با قصه  «بخت بد»  اعلام و در بخش پدربزرگ و مادربزرگ هدا کهوری نژاد با قصه  «بی بی دریا» را معرفی کردند.
رتبه شایسته تقدیر دختران و پسران این جشنواره به فاطمه صالح زاده با قصه «آن تری زی این تری زی» رسید.
گفتنی است طبق اصول مندرج در شیوه‌نامه رقابت مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها در مرحله استانی خواهد بود و همچنین در هر بخش، تنها ٢نفر اول زنان و مردان و ملی و آئینی سنتی و ٢نفر اول دختران و پسران ملی و آئینی سنتی وارد رقابت منطقه‌ای خواهند شد.
 
انتهای پیام/9063
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار