مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: برای جلوگیری از خطاها، شفافیت مالی و هزینه کرد صحیح، طرح ساماندهی سیستم مالی دهیاری‌های قم آغاز شده و تا خردادماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 30 March 2021

به گزارش تابناک قم، سجاد چهرگانی افزود: مالیات بر ارزش افزوده یکی از مهمترین منابع درآمدی دهیاری هاست که هر ۲ ماه یکبار، این مالیات ها تجمیع و به حساب مستقیم دهیاری ها واریز می شود که برای جلوگیری از برخی مشکلات موجود، ساماندهی سیستم مالی دهیاری ها ضروری است.

وی بیان داشت: هم اکنون ۱۲۹ دهیاری قم سهمی از مالیات بر ارزش افزوده دارند ضمن اینکه روستاهای فاقد دهیاری هم سهمی دارند که سهم آنها از طریق فرمانداری واریز می شود که برای کنترل، هدایت و شفافیت مالی دهیاری ها، طراحی سامانه جامعه مالی دهیاری ها ضروری است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قم، اظهار داشت: با عملیاتی شدن طرح سیستم مالی دهیاری ها، تمام عملیات های مالی، عوارض ها، صدور پروانه و خدمات دهیاری ها شفاف و الکترونیکی می شود.

وی ساماندهی وضعیت دهیاری ها را نیز یکی دیگر از نیازهای ضروری اداره روستاها دانست و گفت: دهیاری ها نهاد نوپایی هستند که تا کنون قوانین منسجمی نداشته اند به همین دلیل تدوین قوانین جامع پیرامون دهیاری ها به صورت ملی در قالب کارگروهی در وزارت کشور دنبال و در هیات دولت تصویب شد که بر این اساس جایگاه و وظایف دهیاران به صورت شفاف مشخص گردید.

وی گفت: بر اساس این قانون، علاوه بر تشکیلات، نحوه جذب نیرو در ساختار دهیاری ها ساماندهی شده است به گونه ای که با این ساز و کار جذب نیرو متناسب با مشاغل مورد نیاز در دهیاری ها تنها از طریق آزمون ممکن است که با اجرایی شدن این قانون، بسیاری از مفسده ها در این زمینه جلوگیری می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار