مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
کنگره بزرگداشت 36 هزار شهید دانش آموز سراسر کشور به میزبانی استان آذربایجان شرقی و تبریز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ 14 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در نشست هماهنگی ستاد کنگره 36 هزار شهید دانش آموز در تبریز اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره ضرورتی بسیار مهم و قابل توجه برای همه عوامل و دست‌اندرکاران اجرایی است.

وی با بیان این‌که شهدای دانش‌آموز اسوه اخلاق، ایثار، معرفت و دلدادگی نسبت به اسلام و انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: 36 هزار دانش آموز شهید، برای نظام آموزشی یک افتخار ارزشمند است، امروز مدارس کشور با نام شهدایی زینت یافته‌اند که هم در مکتب علم و در عرصه جهاد خوش درخشیدند.

پاشایی با بیان این‌که وزارت آموزش و پرورش به دنبال ترویج فرهنگ دفاع مقدس در مدارس است، گفت: تعریف مدرسه به عنوان جایگاه علم و ایمان است نه محل انتقال محفوظات به ذهن دانش آموزان است، واقعیت امر آن است که ما برای مصونیت سازی دانش آموزان بایستی برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بهترین راه برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان نظام اسلامی ایران دانست و افزود: بهترین بستر برای الگوسازی و الگودهی به دانش آموزان در مدارس محیاست، بی‌شک حمایت از برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز کمتر ادای دین نسبت به شهدای دفاع مقدس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شهدا را اسطوره های ماندگار ملت ایران معرفی کرد و گفت: نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بایستی برای همیشه تاریخ زنده بماند، چراکه اگر ملتی اسطوره های خود را فراموش کنند، هویت خود را فراموش کرده است، آنجاست که دشمن به سادگی استحاله فرهنگی خواهد کرد.

همچنین فرشباف، دبیر کنگره بزرگداشت 36 هزار شهید دانش آموز و شهیده شاخص ملی «ایران قربانی» با ارائه گزارشی از روند فراهم کردن مقدمات برگزاری این یادواره در استان اظهار داشت: سازمان بسیج دانش آموزی استان اقدام به برگزاری کنگره شهدای دانش آموز می کند که در این راستا در سال سال تحصیلی جدید، 18 یادواره شهدای دانش آموز در شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

سعید حاجی زاده، عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه نام‌گذاری یکی از معابر شهری به نام شهدای دانش‌آموز را پیشنهاد کرد و گفت: در صورت موافقت ستاد برگزاری کنگره، این پیشنهاد در شورا مطرح می شود تا پس از طی مراحل، یکی از مراکز یا معابر تبریز به نام شهیده ایران قربانی یا شهدای دانش آموز نامگذاری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :